Avatar billede Mainbrain Juniormester
02. marts 2020 - 13:37 Der er 4 kommentarer

PLEX mediaserver og video_ts / .vob / .iso filer

PLEX er en herlig mediaserver, men den har op til flere ”mindre” skavanker… bl.a. så vil den ikke finde/vise video_ts .vob eller .iso filer (og der er sikkert flere).
Er der nogen her der kender til hvordan man kan få den ”op i gear” så den afspiller .vob og .iso filer ? evt. med et plugin eller noget?
Hvis ikke, så må spørgsmålet lyde om I kender til en tilsvarende mediaserver software (til Windows) som kan afspille så godt som alle media typer? Jeg er pænt glad for PLEX men det nytter jo ikk noget hvis den ikke vil afspille mine filer uden at jeg skal til at konvertere dem, og netop dette er jeg ret træt af at skulle gøre da det ikke bare drejer sig om nogle få stykke + at de ligger spredt i flere mapper og på flere HDD’s.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. marts 2020 - 15:56 #1
Det kan du nok godt glemme ifølge svarene fra Plex-eksperterne i denne Plex-tråd: https://forums.plex.tv/t/vob-files/34117

Et forsigtigt gæt fra undertegnede:
MPEG2 video (i MPEG/VOB-containere) er komplet uegnet til streaming, fordi de først kan afspilles, når hele filen er overført. MPEG2 understøttes heller ikke af andre lignende afspillere.

Samme svar giver Plex ift. TransportStream (TS) filer: https://support.plex.tv/articles/200264956-iso-img-and-video-ts-movie-files/

Konvertér dem til H.264 eller H.265 video med f.eks. Handbrake (brug f.eks. HQ 576p25 presettet, når du konverterer VOB-filerne). Læg dem i en Matroska (MKV) eller en MP4-fil. Det kan gøres forholdsvist hurtigt med de GPU-accelerede codecs NVENC og QSV.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 15:56 #2
Til TS filer bruger jeg
Film og TV
https://ibb.co/cTJMf2J
Avatar billede eurositi Ekspert
03. marts 2020 - 16:51 #3
#2: Kan du streame VOB og TS-filer trådløst fra PC/server til TV? Jeg tror, dét er essentielt for spørgeren. Umiddelbart ser jeg ingen cast/streaming-mulighed i Film & TV appen i Windows 10. I så fald kan man lige så godt afspille med VLC.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2020 - 23:08 #4
Har du prøvet at samle en VIDEO_TS-mappe til en MKV-fil med MakeMKV?
MakeMKV omkoder ikke MPEG2-videoen i VOB-filerne. Den samler dem bare til én MKV-fil som indeholder hele filmen.

... Og så vidt jeg kan se, accepterer Plex MPEG2 video i Matroska-filer: https://support.plex.tv/articles/203810286-what-media-formats-are-supported/