Avatar billede Mikael Ekspert
03. marts 2020 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor bliver downloadet opdateringer af når de ikke kan installeres ??

Bare en tanke.. Ikke det store problem ;)
MEN !!!

Man anvender microsoft update.
Der ER update til download.
De/den update downloades.
Installationen går igang.

Så langt så godt.

Men det sker så, at en/flere update ikke kunne installeres, og man får meddelelsen: "prøv igen"

Og så er det her jeg undre mig.
Samme update (på måske 300 MB) downloades IGEN.

Hvorfor downloades SAMME update endnu engang ??
Det er jo lige gjort en/flere gange tidligere. ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2020 - 11:54 #1
Hvis opdateringen er til brug på din PC: og det ikke lykkedes kan der være flere grunde til at det ikke lykkes!
Det eneste spor der efterlades er i download oversigten hvor der står kunne ikke installeres hvilket også findes i Logbogen.
https://ibb.co/FK6JTWn
Måske skal du køre et Troubleshooter  Program
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede Mikael Ekspert
03. marts 2020 - 12:05 #2
#1.. Ja der er da flere grunde til en update ikke lykkedes første gang.
Ofte skal store update gentages p.g.a. at de skal installeres "i anden rækkefølge".

Men modsat diverse programmer man downloader for at installere, så gemmes update download åbenbart ikke ??
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2020 - 12:18 #3
Nej det er en såkaldt On-site  opdatering som overføres direkte fra en kørende internet forbindelse Som jo stadig findes på nettet.
Hvis den har et (KBxxxxxx) navn Kan man søge efter den på nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2020 - 12:23 #4
Nå man kører diskhåndtering på c drevet og man rydder op i systemfilerne fjernes der midlertidige filer. Har du generelt problemer med at opdatere bør du køre de dsim kommandoer der kan afhjælpe dette. En anden måde kan være at installere Windows oven på sig selv. Det kaldes In Place Upgrade. Jeg er ikke på pc lige nu men poko1 kan evt lægge nogle tips til det hvis fejlsøgnig fejler. En anden måde kan være at hente opdatering på update kataloget og køre en stand alone installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2020 - 12:24 #5
Diskoprydning skulle der stå
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2020 - 13:23 #6
Som 220661 hentyder til så men i hvert fald Troubleshooter
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -r -t 00

Hvis den ikke genstarter efter sidste kommando så tryk ENTER.
Kopier alle kommandoerne og sæt dem ind.
Det tager gennemsnitlig 5-10 Minutter.
Når jeg kører dem på min SSD Disk ”Noget Længere på en HDD”

Du kan godt kopiere dem alle og sætte ind.
*
https://ibb.co/hMrZjxJ
Avatar billede Mikael Ekspert
04. marts 2020 - 09:11 #7
Takker for svar.
Men som jeg skrev i starten, så "ikke det store problem"..

Altså omhandler tråden ikke om en "ikke installeret" update.
Det har jeg helt styr på.

Men som nævnt kun hvor den/downloadet update ender, HVIS de ikke kan installeres i første forsøg.

Jeg lukker spørgsmålet og markere svar #3 (poko1) som det svar der kom nærmest spørgsmålet.