Avatar billede malle45 Juniormester
05. marts 2020 - 12:58 Der er 3 kommentarer

lion 10.7.5 install problem

Jeg forsøger at installere Lion på ældre mac mini, retter få den gendannet med medfulgt lion installeret på maskinen, jeg har lavet en usb boot med lion, ved at bruge HB Backup harddisken, som er gemt på maskinen, men så når jeg booter op fra den, beder den om internet adgang?  er der ikke en anden måde at lave en clean install uden at den bedre om internet adgang?
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2020 - 20:14 #1
Gætter på den skal have kontakt til moderskibet for at godkende din installation.
Hvad er problemet med at give den adgang til Internettet?
Avatar billede malle45 Juniormester
06. marts 2020 - 11:00 #2
har internet adgang, først prøvet jeg bare at installere den, hvor den ville have adgang til nettet, for at køre en online install, men har købt maskinen hos Bluecity, så har ikke adgang til online install af lion åbenbart? med mindre jeg selv har en liggen på min konto hos mac, men fik lavet en boot install fra extern harddisk, med backup harddisken fra maskinen, hvor jeg så fik slettet hele disken, og kom i gang med at installere, bum så denne besked, denne kopi af af programmet installer Mac os x lion er ødelagt, tja så der jo kun at kontakte bluecity... (som er gjort) med langsom tilbage svar! lang historie for intet "haha"

men har lige et andet spørgsmål, hvis jeg ikke kan slå FileVault til på lion, skyldes det så at harddisken er defekt? for diskværktøj kan ikke fikse problemet?
Avatar billede malle45 Juniormester
09. marts 2020 - 13:04 #3
nå har droppet det!
så må se eller finde ud af om jeg ikke kan smide Ubuntu på maskinen istedet, da det er en ældre Mac mini 2.1, for det gik lige op for mig at Mac, de understøtter ikke sikkerheds opdateringer mere til en del af deres os x styresystemer... det er længe siden jeg har rodet med computer, så er rusten lige for tiden "haha"
Så er der en som har en fiks ide til at få en ældre mac mini til at køre et fornuftig styresystem end windows?