Avatar billede BRHOL Juniormester
06. marts 2020 - 20:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

OneDrive - Delt mappe

Hej Eksperter :-)

Kan det virkelig passe at en af vores underlevenerdøre ikke kan dele en mappe i hans OneDrive med mig?

Vi kører begge Office 365.

Han har delt mappen, og jeg har modtaget en mail med et link. Når jeg så logger ind kan jeg se mappen browseren. Men den dukker ikke op i min OneDrive mappe på computeren. Gør vi noget forkert? Eller har man bare ikke den mulighed i OneDrive?

Det fungere jo perfekt i dropbox.

På forhånd tak!
Avatar billede wjens Guru
07. marts 2020 - 13:45 #1
Det virker mellem personlige OneDrive konti, men så vidt jeg husker går det ikke med en OneDrive Business - den tillader kun at du deler via browser.
Avatar billede BRHOL Juniormester
07. marts 2020 - 14:36 #2
Takker

Men det kan da ikke passe, om ikke andet så burde det da være omvendt 🤔
Avatar billede wjens Guru
07. marts 2020 - 15:27 #3
Tja! - sådan er IT jo ind i mellem.

OneDrive for Business er tæt koblet til Sharepoint, så du kan en masse inden for samme firma/organisation. Måske er der et argument om sikkerhed inde over her. Med browser adgang er adgangen lettere at kontrollere. Jeg er ikke inde i detaljerne.
Avatar billede BRHOL Juniormester
08. marts 2020 - 15:27 #5
Tak for hjælpen :-)

Synes dog stadig det er en stor mangel i OneDrive.