Avatar billede addi Praktikant
07. marts 2020 - 19:31 Der er 4 kommentarer

Min PC crasher nogen som ved hvorfor?

Hej
Min PC crasher ofte når jeg spiller FPS spil, og få gange når jeg spiller LOL, eller WOW. Er der en venlig sjæl som ved hvad dette kan skyldes?

Den har disse komponenter:

Bundkort: GIGABYTE B450M DS3H Bundkort - AMD B450 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - Micro-ATX

Strømforsyning: Corsair TX650M, 650W PSU

Processor: AMD Ryzen 5 3600 - 3.6 GHz - 6 kerner - 12 tråde - 32 MB cache - Socket AM4 - Box

RAM: Corsair Vengeance LPX - DDR4 - 16 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3000 MHz / PC4-24000 - CL15 - 1.35 V

SSD harddisk: PNY CS900 2,5" SSD 480 GB

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1650 Windforce OC
Avatar billede supportsiden Professor
07. marts 2020 - 20:06 #1
Har du mulighed for at prøve en større PSU, den kan muligvis være lige en tand for lille.
Avatar billede addi Praktikant
07. marts 2020 - 21:43 #2
Er 650 watt ikke nok? ham der har anbefalet den sagde den var mere end nok til de komponenter.. har desværre ikke en større PSU, men har lige fyret min vens grafikkort i som er et "plain" GTX 1650 og nu oplever jeg ikke crashes.. havde mit GTX 1650 Windforce 4G OC før jeg fik skiftet de andre computer dele ud og der oplevede jeg også crashes.
Avatar billede posten Ekspert
08. marts 2020 - 13:44 #3
du skriver jo intet om hvad dine spil kræver det er jo svært at gætte sig fremtil når du intet (100%) oplyser om dem
Avatar billede thomas_bk Ekspert
09. marts 2020 - 13:12 #4
Har du tjekket om dit bundkort har nyeste bios, ellers vil det være at forslag at opdatere til nyeste.

Da din kammerats kort virker i din uden problemer, kunne i måske prøve kortet i hans computer og se om den crasher.

Strømforsyningen burde være tilstrækkelig.