Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2020 - 20:19 Der er 5 kommentarer

Bruger data pludselig forsvundet Windows 10

Hej,

Jeg prøver at hjælpe en kammerat der pludselig har mistet en masse data.

De ligger ikke i skraldespanden
Jeg har tjekket størrelsen på C drevet som er 81 Gb og sammenlignet med alle biblioteker inkl skjulte biblioteker og de er tilsammen 65 Gb.

Jeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg kan finde ud af hvor de andre 16 Gb blev af.

Han og konen mener ikke de har gjort noget de ikke plejer.

Man kan se nogle af de tidligere filer de for nyligt har tilgået peger på en sti der ikke længere eksistere

Har i nogle gode ideer til hvad der mere kan undersøges?
Avatar billede supportsiden Professor
07. marts 2020 - 21:09 #1
Måske blev brugerprofilen korrupt. Prøv at se under C:\Brugere om der ligger flere profiler med sammenfaldende navne, f.eks. :
C:\Brugere\Brugernavn (oprindelig profil)
C:\Brugere\Brugernavn.000 (ny profil)
Kendes navnet på en forsvundet fil, så prøv at søge efter den, med start i C:\
Har set en par gange at man har fået flyttet hele biblioteker f.eks. ved fejlbetjening af TouchPad.
Ellers prøv Recuva https://www.ccleaner.com/recuva/download
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2020 - 22:25 #2
Jeg havde allerede prøvet det du foreslog, og det eneste der dukker op er recent også link til den den ikke eksisterende lokation.

Brugeren er under
C Windows.old\users\brugerogbruger1 som ikke længere eksistere

Det eneste jeg kan se nu er
C Windows.old\brugero så det virker som om navnet er ændret!

Jeg kan intet se i papirkurven, eller noget, i gen af de manglende filer er til at finde.

Overvejer at prøve et recovery program, specielt fordi jeg intet kan finde...kan se på recent at filen har eksisteret men de er bare væk
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2020 - 08:02 #3
Hej du skriver de ligger i Windows.Old. Dette er filer der normalt kun gemmes i 10 dage og bruges til at du er i stand til at fortryde en opgradering, så du kan gå tilbage til før! du ændrede.
se her under Opdatering og sikkerhed./ Genoprettelse.
https://ibb.co/drFvFX4
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2020 - 09:07 #4
Er det muligt st se hvornår nøjagtigt denne Windows.old blev slettet, er der en logfiler hvor jeg kan se det?

Bare for at se om der er et sammentræf?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2020 - 09:29 #5
Jeg kan ikke fortælle om der findes en logfil angående men det står flere steder at de normalt kun  gemmes i 10 Dage i begyndelsen var det 30 Dage!
også under lager oprydning.
https://ibb.co/Jpm29jk