Avatar billede ole falsted Praktikant
08. marts 2020 - 13:48 Der er 6 kommentarer

DVD optager vil ikke acceptere DVD'er

Jeg har købt en brugt LG RH 177 DVD optager, men den vil ikke acceptere hverken egne indspillede  eller købte film DVD'er. Heller ikke nye uindspillede DVD'er.  Er der nogen, der har en forklaring eller løsning ?
Ole
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2020 - 14:07 #1
Forklaring: Defekt laser eller beskidt laser
Løsning: Tag kabinettet af og se om laser er beskidt eller på anden måde fysisk ser defekt ud
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2020 - 15:11 #2
Er linsen beskidt, så er løsningen en lille smule isopropyl-alkohol og en vatpind samt sidst og ikke mindst en god portion forsigtighed..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2020 - 16:38 #3
#2 Lige præsis :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2020 - 17:07 #4
Jeg har søgt på nettet og kan se at din HDD/DVD optager ikke er sidste nye model. Der står noget med 2007, dvs. 13 år.
I bedste fald er der som #1 skriver problemer med en beskidt linse. Eller også er denne  defekt. Andre fejl kan også være skyld i problemet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2020 - 17:31 #5
Jeg kommer til at tænke på, at med den alder maskinen har, kan der jo heller ikke være digitaltuner hverken DVB-C eller DVB-T men kun analogtuner.
Jeg har selv en Sony RDR HX910 for omkring 2006. I denne er der heller ikke digitaltuner. Derimod laver bl.a. Panasonic nogle gode modeller med både DVB-C og DVB-T.  T står for luftbårne signaler og C står for kabelsignaler.
Avatar billede puren Ekspert
08. marts 2020 - 22:59 #6
enig med #4

og med 13 år er det så ikke på tide med en ny??