Avatar billede iben Novice
09. marts 2020 - 20:12 Der er 4 kommentarer

Ingen adgang til at overføre billeder fra gl. Ipad til Macbook Air

Jeg har en gammel Ipad med 12.848 fotos på, Version 5.1.1 fra ca. 2010.
Jeg har på et tidspunkt slået icloud synkronisering fra på Ipaden, fordi jeg var ved at begå den kæmpe fejl at synkronisere mine devices, og derved komme til at slette de billeder, der ligger på ipaden, da de ikke er på min Macbook Air.  Derfor er Ipaden også indstillet med en gammel apple id-kode, som jeg ikke husker mere.
Jeg har ikke prøvet at opdatere mit apple id på Ipaden, fordi jeg er bange for, at billederne på Ipaden bliver slettet. (Vil de blive det, eller vil de bare komme over på min Macbook uden problemer? - Jeg har mange dubletter på min Macbook Air.
Når jeg kabler Ipaden til min Macbook Air, så importeres en masse billeder fra et enkelt album på Ipaden. Albummet hedder alle importerede. Der er yderligere 10 albums, hvor der ligger billeder, som jeg ikke vil miste, og som jeg gerne vil tilføre min fotos app version 4.0, på min Macbook, hvor også alle mine billeder fra min iphone synkroniseres.
Jeg har forsøgt at følge diverse guides uden held.
Jeg har bl.a. (tror jeg) lavet back up til Itunes, men jeg kan ikke finde den, da jeg ikke kan finde nogen mappe kaldet "sikkerhedskopi" på min Macbook Air?
Når jeg overfører de billeder, som jeg kan, fra Ipaden til min Macbook Air foto app, så står det som om billederne bliver overført til/fra en dropbox app, som jeg har (de kommer dog ind i fotos appen), men det er stadig kun fra mappen "alle importerede" og ikke alle.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Mvh Novicen
Avatar billede INK Ekspert
09. marts 2020 - 21:22 #1
Når du slutter din iPad til din Mac (med kabel), så skulle den gerne dukke op som en enhed i iTunes. Herfra kan du så importere til dit billedprogram.

Hvis dette ikke virker, kan du forsøge at til tilslutte din iPad til en Windows10 pc. Med billedprogrammer kan du importere med kabel fra din iPad.

Skulle dette heller ikke virke, kan du på din Mac anvende programmet iMazing
https://imazing.com/download
Avatar billede iben Novice
10. marts 2020 - 11:55 #2
Tusind tak for svar.
Jeg har nu downloaded imazing appen og lavet en back-up.

Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får mine billeder fra min back up over i fotos appen.
Kan det godt passe, at jeg ikke kommer udenom at skulle betale 389 kr for en licens for at kunne overføre billederne?
Avatar billede INK Ekspert
10. marts 2020 - 12:32 #3
Det husker jeg ikke lige, men det er sandsynligt. Programmet er dog vældig godt, da det også kan lave backup af beskeder, lydoptagelser m.v.
Hvis de 2 andre metoder ikke virker, så må du nok have fat i kreditkortet 😜
Avatar billede iben Novice
10. marts 2020 - 12:53 #4
Æv, men tusind tak.