Avatar billede Kroaen Juniormester
11. marts 2020 - 11:18 Der er 2 kommentarer

Slå op på tværs af tidspunkt og dag

Hej alle,

Jeg har behov for at lave et opslag men både vertikal og lodret.
Jeg har i toppen/lodret dagene (mandag, tirsdag etc.)
Jeg har vertikalt tidspunkter (08:00, 09:00 etc.)

Jeg har ved siden af følgende formel "=afrund.gulv(nu();1/24) som giver det nuværende tidspunkt, rundet ned til nærmeste hele time.
Samt en formel der giver ugedagen som tekst.

Jeg har behov for, en formel der sammenligner dagen og tidspunktet. Men da jeg bruger en "nu-formel" som i virkeligheden ikke givet en hel time, men et specifikt tidspunkt kan jeg ikke få det til at virke.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan løse dette?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. marts 2020 - 11:25 #1
Kan du prøve at uploade et eksempel online man kan kigge på?
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. marts 2020 - 17:28 #2
Hej

Hvis du vil ændre dine tider til kun at anføre rene tal.
I stedet for 8:00 så skriv kun 8.

Føjgende formel for din "NU tid" kan så bruges..
Den regner ned, som funktionen afrund.gulv.

"=(HELTAL(TIME(NU())))

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indlægget eller ej.

m v h mads32