Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
14. marts 2020 - 18:57 Der er 4 kommentarer

Fil oversigt

Hej Eksperter
Jeg har lige downloadet "Excel file manager" lavet af "Excel for freelancers" (Youtube). Desværre er det ikke hvad jeg havde håbet på, det minder om en Excel-version af stifinderen (og den virker jo fint :-) ). Jeg havde håbet det var en oversigt over filer i mappe og undermapper, i retning af at en macro tømmer mappe og undermapper for filnavne og anden info, så man får en liste over alle filer der ligger deri, som en automatisk fil-log. er der nogen herinde der kender til sådan en??

dbh

Morten
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
14. marts 2020 - 20:04 #1
Funktionen er delvis indbygget standard i Excel (hent data) men hvordan får man den til at virke ved at trykke på en "knap"...
Avatar billede puren Ekspert
14. marts 2020 - 21:55 #2
så det du søger er at få en list med at mappe 123 indeholder

indhold af 123
|
    fil 12.123
    fil 123.123
-mappe 1234
  fil 12.1234
  fil 123.1234

og så vidre??
Avatar billede Morten_Jepsen Juniormester
14. marts 2020 - 22:17 #3
Nej det jeg søger er at “fil loggen” kan opdateres hver gang man åbner den, så den trækker alle filnavne ud i Excelarket som en liste. Så man har et samlet overblik over de oprettede filer.

Håber det var mere præcist.

De Bedste hilsner.

Morten
Avatar billede puren Ekspert
14. marts 2020 - 22:46 #4
så det du søger er list over filer og hvornår de blev ændret??
som a la

13/2
fil 123.123
fil 123.1234
12/2
fil 1234.123
fil 12.1234