Avatar billede KLO Praktikant
19. marts 2020 - 18:17 Der er 2 kommentarer

Langsomt internet

Jeg har fibernet 100/100 gennem EWII.
Derefter har jeg installeret Googlewifi og tilkøbt en 4. dongle til huset (160m2 aflangt hus).
Jeg har en stationær PC som jeg har kablet direkte til fra 1. dongle, så denne har en Ethernet forbindelse.
Selvom jeg har gjort dette, så oplever jeg det trådløse wifi langsommere end før jeg havde googlewifi - specielt på Smartphonen og når der streames trådløst til tv.
Kører jeg EWII's test af internethastighed på den stationære PC, så siger den D 115 U 116.
Kører jeg googlewifi's netværkstjek fra smartphonen, så siger den internethastigheden er fantastisk høj og at der ikke er problemer med kommunikationen mellem dongles.

Nogen der har nogle forslag til indstillinger som kan bevirke at den trådløse forbindelse bliver langsommere eller har fif til at øge wifihastigheden.
Avatar billede KLO Praktikant
19. marts 2020 - 18:23 #1
Supplerende: Hastigheden på min stationære PC opleves også nedsat...
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2020 - 21:03 #2
Der vil desværre ikke forbedres uanset hvad du laver med dine dongles eller pc, men kan sagten have nyere router som er WiFi 6, men hellere ikke dette vil forbedre dette så længe donglen har allerede en WiFi adapter eller LAN adapter, som ikke kan opgraderes, og husk, jo mere du tilføjer enheder på Router, vil der væsentlig være nedsat nydelse da der prøves at prioritere data til hver eller på grund inkompatibelt prioritering mv., dette forbedring eller fix vil ikke være der, da dette ikke er løst for WiFi :-D

Håber, at du har fået din endelig svar. Stopper med at følge tråden og vil ikke vende tilbage.