Avatar billede Vesterlund Seniormester
20. marts 2020 - 09:56 Der er 7 kommentarer

OneDrive problemer!

Hej allesammen!

Jeg har lige siddet og roddet lidt med min onedrive for at se om jeg kunne frigøre noget plads. Jeg faldt over en funktion der hed "fjern dubletter" (med den kunne jeg frigøre omkring 14 GB). Så tænkte jeg at alt ville være i skønneste orden. Nu har jeg bare et underligt problem som består af at jeg ikke kan se mine billeder på "listen". Der står at de ikke er tilgængelige eller blevet slettet, men hvis jeg så går ind i detaljer under billedet kan jeg se det oppe i toppen. Så billedet er altså ikke væk, der er bare blevet trykket på et eller andet.

PLEASE HELP!
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2020 - 10:01 #1
hvis på pc, så se i papirkurv om dubletter ligger der - og gendan.
Når den fjerner dubletter er den dum, da den kan fjerne et billede fra mappen 'billeder' og så bevare den version, der ligger et andet sted.
Avatar billede Vesterlund Seniormester
20. marts 2020 - 10:04 #2
Det er gjort på mobilen, gør det en forskel?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2020 - 10:07 #3
hvis du har pc, så vil de stadig lande i papirkurv - jeg har fx slettet en mappe på onedrive fra ipad, og på min pc lå den i papirkurv.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2020 - 10:10 #4
Avatar billede Vesterlund Seniormester
20. marts 2020 - 10:10 #5
Der er ligger desværre ikke noget i papirkurven fra idag af, så det er nok ikke det der er sket.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2020 - 10:15 #6
🤷 så sletter funktionen dubletter direkte. Stifinder kan søge på billeder, og så må du manuelt kopiere de ønskede til mappen billeder. Det tager lang tid, da det er mange billeder i de enkelte programmer, og de skal ikke med. Prøv i første omgang kun at søge i dokumenter...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2020 - 09:59 #7
du kan i Onedrive lave en gendannelse i 30 dage - det gør du ved at logge dig på OneDrive.com, (log dig på) - klik på tandhjulet i højre opper hjørne - indstillinger -> gendan dit OneDrive
Så kan du vælge dagen inden du ryddede op, og finde dine billeder igen.