Avatar billede JJensen Juniormester
21. marts 2020 - 16:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Opstart problemer

Hej

Jeg håber nogle kan hjælpe mig her inde. Når jeg starter min computer åbner den op i sort skrev og skriver

"
>>Checking Media Presence......
>>Media Present......
>>Start PXE over IPv4.
"

Kan ikke trykke noget ud over ESC, eller vente og så kommer jeg ind i min BIOS, jeg aner ikke hvad det betyder og kan ikke komme frem til noget, håber nogle af jer kan fortælle mig hvad det betyder og måske har en løsning.

På forhånd tak
Avatar billede Jan Seniormester
21. marts 2020 - 16:29 #1
Avatar billede JJensen Juniormester
21. marts 2020 - 17:13 #2
Jeg har slået det fra, men samme fejl, har lige prøvet at slå "IPv4 PXE Support" fra, så kommer hjem ikke, men den går direkte til BIOS.
Avatar billede JJensen Juniormester
21. marts 2020 - 17:16 #3
Min BIOS er "ASUS UEFI BIOS Utility"
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. marts 2020 - 18:14 #4
Lyder som om den ikke kan finde din harddisk - kan du se den i bios ?
Avatar billede JJensen Juniormester
21. marts 2020 - 18:18 #5
Ja jeg kan godt se den og vælge den som option 1.
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. marts 2020 - 18:30 #6
Prøv om du kan reparer boot på disken med en windows instalations medie , hvis du ikke har et kan den hentes/laves herfra :https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2020 - 07:08 #7
Enig i #4 og #6.
Din disk kan have en dårlig sektor men alligevel blive set af bios. Når boot ikke kan se disken forsøges den næste i rækken. Og det er typisk over netværket (PXE).
Tjek evt at kabler sidder på ordentligt på plads på harddisken hvis det er en løs harddisk i en stationær.
Avatar billede JJensen Juniormester
22. marts 2020 - 16:09 #8
Jeg installeret Windows 10, med Windows installations medie, ku tage det jeg skulle bruge fra min "Windows.old" mappe under denne computer. Og nu er jeg så igang med at få alt tilbage igen.

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2020 - 17:16 #9
Hvis du har en Windows.old bør du vel have dine private filer under den nye installation?