Avatar billede Gonzales Juniormester
22. marts 2020 - 16:37 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke komme i kontakt med ekstern harddisk.

Hej.
Jeg har en gammel ekstern harddisk (Medion HHDrive 2 GO) på 500 gb som jeg ikke kan se i "Denne pc."
Systemkrav siger Windows XP/Vista, kan den ses i Windows 10.?
Har prøvet med USB til pc og med en dockingstation til pc men den kan ikke ses.
Den "snurrer fint" men vises ikke i "Denne pc."
Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan komme i kontakt med den.?

Kører windows 10 Home 64 bit ver.1909

Ved desværre ikke hvordan man indsætter billede i spørgsmålet.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2020 - 16:43 #1
Prøv at trykke på Windowstasten +X Vælg diskhåndtering hvad melder den der?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2020 - 16:45 #2
Har den et disk bogstav er den aktiv ???
https://ibb.co/N2fmx4D
Avatar billede Gonzales Juniormester
22. marts 2020 - 18:15 #3
Der bliver ikke vist noget i diskhåndtering, ingen drevbogstav eller lign.
I "denne pc" er der et "drev-ikon" med et spørgsmålstegn ved og der står "G:\ bagved.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2020 - 18:26 #4
Er problemet det samme om du bruger dockingstation eller den boks den normalt er i?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2020 - 18:27 #5
Eller forstået på anden måde. Lander den med spørgsmålstegn og samme drev bogstav i denne computer?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2020 - 18:36 #6
Hvis den har et drevbogstav bør den også vises i Diskhåndteringen
Prøv også  et se i Enhedshåndteringen under diske og søg
https://ibb.co/51jD662
Avatar billede Gonzales Juniormester
22. marts 2020 - 18:57 #7
Hej.

I "denne pc" hvor der står et G.\ tror jeg ikke at det har noget med den eksterne disk at gøre.
Det er der også når jeg tager usb forbindelsen fra.

Der bliver desværre ikke vist et drevbogstav i diskhåndteringen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2020 - 19:01 #8
Får harddisken 12 volt som den skal have for at virke? 5 volt er ikke nok til en 3,5" disk.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. marts 2020 - 20:13 #9
Ja den skal have 12V -  sidder den i en dok øverst på en medion computer burde den få det - der fulgte en strømforsyning  der giver 12V med den. Aldi solgte et stort antal af disse harddiske og også masser af medion PCer med dok.
Avatar billede Gonzales Juniormester
22. marts 2020 - 21:30 #10
Den får 12 volt både når jeg prøver med harddisk dokken og når den sidder i det originale kabinet med den medfølgende strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2020 - 06:48 #11
Og USB ledninger virker?
Avatar billede Gonzales Juniormester
23. marts 2020 - 15:31 #12
Hej igen.
Undskyld dn lange responstid, jeg har et arbejde der skal passes.
ja, usb kabel virker. Når jeg sætter en anden harddisk i dokken bliver den vist i "denne pc."
Avatar billede Gonzales Juniormester
25. marts 2020 - 19:54 #13
Tusind tak for alle jeres tips og råd, men jeg tror jeg skal have fat i den lokale pc-pusher. Har en arbejdskollega som fik reddet alle billeder på en "død" harddisk. Må spørge hende på Fredag.