Avatar billede gunnarb Mester
23. marts 2020 - 10:00 Der er 15 kommentarer

Samsung Galaxy S7 vil pludselig ikke tænde

Min Samsung Galaxy S7 smartphone (købt august 2017 vil pludselig ikke tænde. Jeg havde lagt den på et bord tændt og da jeg senere tog den op var den helt slukket og jeg kunne ikke tænde den igen. Jeg prøvede at oplade den et godt stykke tid, men det hjalp ikke. Jeg prøve også at holde tændknap+knap lyd ned inde samtidig i lang tid, men det hjalp heller ikke. Kan det virkelig være batteriet der er defekt?  Jeg har nu pillet bagdækslet af (ikke let, det er ikke meningen at man skal kunne det) . Kan man måle om batteriet er defekt, før man bestiller et nyt? Hvis det ikke er batteriet, hvad kan der så være galt?
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2020 - 10:26 #1
Jeg tror jeg har den samme telefon  Samsung  J7 er omtrent like Gammal som din
har kontaktet Support dem gidder ikke svare greit det - men den har samme sykdom som din irriterende ja men alt blir en vane - jeg bruker startknappen - lydknappen  -  lidt tålmodighet så funker det ikke rot med Bakdekslet helt unødvendig viser den ikke å joda hva viser Batteriet  av strøm?Defekt nei ikke mulig det
Har vert på Butikken for å spørre hvorfor det ga ikke noe svar - det er som og spille lotto  alt blir en vane  evt kjøp deg ny da vel jeg lever godt med dette Telefonen dekker fint til det jeg treng.
Avatar billede gunnarb Mester
23. marts 2020 - 10:50 #2
Jeg kan jo slet ikke tænde den, så den er ubrugelig lige nu.  Jeg har ikke tænkt mig at købe en ny til 3600 kr efter kun ca. 2,5 år. Jeg har bestil værktøj så jeg kan skille den ad og måle på batteriet.
Avatar billede 450025 Ekspert
23. marts 2020 - 13:07 #3
Ok forstår det du skriv S7 kanskje lidt anderledes alikevel Sorry er den helt død da er mitt svar til noe nytte hadde det vert lurt og lever den inn hva med Garanti? Bare tipper om det er en mulighet - jeg får opp blå skjerm og ingen ting mer - ved å fumle lidt en del gange våkner den - tenker men vet ikke om det kan være en App som driller mulig det men klare da og få igang den til slutt nå er det blitt en vane dette sådan burte det ikke være men lykke til flott om du klare det enig 3666 er sure penga det. Når den er i godt humør så liker jeg faktisk Samsung telefonen.
Avatar billede KHN Guru
23. marts 2020 - 13:24 #4
Avatar billede gunnarb Mester
23. marts 2020 - 14:25 #5
Tak for linket KHN.
Men desværre var der ingen løsning på min Samsung. Min er helt død og jeg har alligevel prøvet med de forskellige tryk kombinationer. Men der komme slet ikke liv i den.
Avatar billede Jan Seniormester
23. marts 2020 - 16:46 #6
du er selv inde på det: batteriet
3 år med dårligt kinesisk batteri, passer meget fint
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. marts 2020 - 17:01 #7
Jeg synes det er underligt at mobilen var tændt og gik død, hvis det skulle være batteriet der er årsagen.

Normalt har jeg kun oplevet at mobiler ikke kan starte pga. dødt batteri, når de har været slukkede helt, eller bliver genstartet.

Hvordan opførte batteriet sig før problemet opstod?
Tabte mobilen strøm hurtigt, eller var der ingen problemer?
Avatar billede gunnarb Mester
23. marts 2020 - 18:35 #8
Jeg har gjort det til en vane at sætte opladeren til hver aften (i starten hver anden aften) når jeg går i seng og så var den opladet til 100 % næste morgen.  Som regel var den ned på 40-50% når jeg satte laderen til, men somme tider helt ned på 10-20%. Jeg var godt klar over at den ikke brugte hele natten til at lade fuldt op.
Jeg følte ikke at batteriet tabte strøm hurtigere en normalt og telefonen var som regel altid tændt. Nogle enkelte gange slukkede jeg den helt, for at undgå forstyrelser.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. marts 2020 - 23:42 #9
Er meget usikker på om det er batteriet der er problemet.
Tvivler stærkt.

Er der sket ting med mobilen før den døde?
Er den f.eks. blevet tabt, blevet våd, eller har den opført sig anderledes end den plejer ved normal brug?
Avatar billede gunnarb Mester
24. marts 2020 - 00:44 #10
Den har ikke opført sig anderledes en den plejer og den er ikke blevet våd. Men jeg har tabt den af og til, men ikke for nyligt. Men den er pakket ind i et gennemsigtigt silicone hylster bag til + et etui som lukkes med magnetisk klap. Endvidere er der panserglas  beskyttelse af skærmen. Men når jeg ser grundig efter kan jeg se at den har et hak i bunden på stålrammekanten 1 cm til højre for midten. Hakket går helt op til skærmkanten. Selve skærmen starter først 13 mm inde fra bunden. Ud for hakket igennem glasset ved stålkanten kan jeg se en gullig streg på ca. 15 x 2 mm og måske en rise/skår i glasset på ca. 3 mm svarende til længden på hakket. Der er også et hak lige under ladestikke til højre.  Men hvis skærmen er defekt vil den så ikke kunne starte op alligevel?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. marts 2020 - 08:05 #11
Det er svært at sige, hvor meget en mobil kan tåle, før den ikke fungerer. Det behøver ikke være batteriet og/eller skærmen, der er problemet. Det kan sagtens være andre ting. Der er meget elektronik i sådan en lille fyr.

Jeg tror desværre ikke, at du får den til at virke igen.
Avatar billede gunnarb Mester
24. marts 2020 - 10:21 #12
Det er nok rigtigt, men jeg plejer ikke at give så let op. Jeg er/var ellers meget glad for Samsung smartphone, men jeg har ikke lyst til at ofre så meget nu igen på en ny  smartphone lige nu. Hvordan mon kvaliteten er på en Huawei i forhold til Samsung?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
24. marts 2020 - 11:01 #13
Kender ikke så meget til Huawei, da jeg selv har Samsung.

Hvis du ikke vil ofre alt for mange penge på en ny mobil, hvad så med en Samsung A40? Den er selvfølgelig ikke helt som S7, men ikke en ringe mobil.

Koster vist nok fra 1500 og opefter, alt efter hvor den købes.
Avatar billede gunnarb Mester
24. marts 2020 - 14:03 #14
Jeg trækker den lige lidt med at købe en ny. Jeg har nu modtaget diverse værktøj til smartphone så nu lykkedes det mig med meget besvær at måle spændingen på batteriet, når det er koblet fra printpladen. Spændingen er kun 2,8 volt og det tror jeg ikke at den kan starte på. På fladledningen til batteriet står der 5,2 v og på batteriet står der 4,4 V. Jeg har en mistanke om at det kan være stikket på smartphone til laderen som er defekt, men jeg kan ikke rigtig mål om der lades på batteriet, det hele er jo så småt, så jeg må bruge lup. Men når jeg kobler smartphone til min PC, så viser min PC ingen forbindelse, men telefonen er jo heller ikke tændt.  Nu prøver at lade et par timer, så må jeg se om der sker ændringer.
Avatar billede gunnarb Mester
09. august 2020 - 10:09 #15
Lige en "lykkelig" opfølgning på min smartphone Samsung Galaxy S7
Jeg har brugt en metode, som jeg også tror nogen mekaniker bruger, når man ikke kan se, føle eller måle hvor fejlen er.
Udskift en del af gangen indtil den virker igen. Hvis man er meget uheldig, kan det være en dyr metode, men man har lov til at være heldig.
Jeg var ikke heldig kun "dygtig", her er rækkefølgen på det jeg udskiftede:

Udgifter på rep. af samsung Galaxy S7

Ladestik med print    111 kr.    modtaget  ikke årsagen
Nyt batteri                  209 kr  modtaget  ikke årsagen
Motherboard 280,45 kr  modtages først den  30 juni  fra Kina p.g.a. Corona ikke årsagen
ialt indtil nu 600,45 kr

on/off afbryder  62 kr incl fragt  u 29,95 kr Bramming elektronik ikke årsagen
IALT  NU 662,45
Ny LCD skærm Modtaget  allerede 6. august 2020 tidligere ind forventet.
Ny LCD skærm 343 kr  53 USD  359,71 kr trukket den 27/7
Så kom der endelig liv i den igen. Puha!

Men jeg må opsætte det hele forfra, som da jeg købte den.
Er det p.g.a. af det nye motherboard?

Hvis jeg monterer det gamle Motherborard i igen og det virker, vil jeg så have alle mine App´s og den gamle opsætning tilbage?

Et andet problem som opstod mens jeg sad og rodede med den, er at der er komme en sort bred stribe på ca. 6 mm hele vejen ned i højre side, så jeg kun kan se en smugle af de yderste ikoner/app´s i højre siden.
Hvordan for jeg fjernet den sorte streg eller flyttet billedet?

Ialt betalt for reservedele 1022,16 kr, men jeg er trods alt tilfreds med at det lykkedes.
Jeg skulle selvfølgelig have startet bag fra, men af skade bliver man klog sjælden rig.