Avatar billede DanishBear Seniormester
25. marts 2020 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ID før/efter, Håber det er det rigtige sted med dette

Jeg vil gerne ha lavet en rutine der tager nogle IDs fra før og efter en given ID

F.eks 21,133,152,199,202,198  o.s.v.

ID: 199

Vil meget gerne ha de 2 venstre og 2 højre for 199 (eks.) så jeg ha tallene 133,152,199,202,198
Dog vil jeg gerne ha checket om der er for list data før/efter (0 værdi)

Håber jeg har udybet det godt nok, det plager, kan godt få det til at kører inden den første/sidste værdi ikke kan findes
Avatar billede MSchlamovitz Mester
25. marts 2020 - 14:31 #1
Hvordan har du dine ID listet op ? Som tal med komma i mellem - som skrevet ovenfor - eller som felter i en tabel - eller celler i et regneark ??
Avatar billede DanishBear Seniormester
25. marts 2020 - 14:48 #2
det er eks.  ca. sådan de kommer ud efter SQLen med sortering er sat op og udlistene kommer, lister bare IDerne ud efter IDs i DBen kan komme tilfældig, (kommaet) er kun for hjælp
Avatar billede MSchlamovitz Mester
25. marts 2020 - 15:04 #3
Du må være mere specifik: Hvor er data ?
- i en tabel ?
- i en tekststreng ?
- i et recordset ?
Hvor skal rutinen lede efter data ?
Avatar billede DanishBear Seniormester
25. marts 2020 - 15:25 #4
Henter Data fra DB
Eks. SQL= select * from xx order by xx
Reponse.Write rs("ID")&"<br>"
får f.eks
osv.  hvor jeg har hentet ID 199, men vil gerne ha 2 IDer før og efter 199

(selvlært)
Avatar billede bvirk Guru
25. marts 2020 - 16:14 #5
Man skal vil ikke ligge noget konkret i xx i #4 hvor den både står som pladsholder for en tabel og et felt !

Hvis vi siget at XX er en tabel kan følgende union select udvælge poster omkring 199

select top 2 * from XX where id < 199 order by id desc
union
select * from XX where id=199
union
select top 2 * from XX where id >199 order by id;
Avatar billede MSchlamovitz Mester
25. marts 2020 - 21:06 #6
Helt enig med bvirk.
Avatar billede DanishBear Seniormester
26. marts 2020 - 00:33 #7
Det virker IKKE :-( som jeg vil ha det :-| men en STOR tak til jer begge.
Det fik mig til at tænke på en anden måde jeg evt. kunne få det til at fungere og min rutiner kører nu som smurt :-) som jeg vil ha det og uden den dumme fejl jeg fik før.

Mvh, DanishBear...