Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 15:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ældre IMAC som skærm

Hej

I denne tid gå rman og finder på lidt skøre ideer. Har netop fundet en ældre IMAC I kælderen, som jeg gerne vil bruge som skærm, sammen med min Windows Surface PC. Kan man det?

Har vedhæftet et billede af de ports der er på IMAC skærmen og min Surface.

Tak :)
Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 15:58 #1
Troede man kunne vedhæfte et par billeder, det er ikke muligt kan jeg se :(
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 17:07 #2
Billeder uploades her https://da.imgbb.com/
Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 19:14 #3
Som om linket ikke virker ? :(
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2020 - 19:27 #4
Din iMac har formentlig en Thunderbolt indgang. Fra min MacBook Pro kan jeg anvende skærmen på min iMac med en thunderbolt forbindelse. Ved ikke om det virker fra en pc, men det er da en mulighed at prøve.
Hvis du kun har HDMI udgang på din pc, skal du have fat i en adaptor fra HDMI til Thunderbolt, måske som denne
https://mackabler.dk/mini-displayport-til-hdmi-adapter-26-cm-3-13.html?gclid=Cj0KCQjw6_vzBRCIARIsAOs54z5Ww5dmUtrufU_iggxC2VfePfNkBmjGTFoPB6MUMEr_EmFaoMHsl9waAvJJEALw_wcB

Ring lige til dem inden du køber og forhør dig om den virker begge veje?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 19:41 #5
#3 Linket virker. Du tager billede som du gemmer på pc. Går til  siden og uploader billedet. Der fremkommer et link til upload som du kopierer ind i tråden som vi så kan se.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 19:43 #6
En tv fladskærm der ikke bruges mere kan også bruges som en større skærm. De fleste tv har vga indgang bagpå. Kender intet til Imac
Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 20:41 #7
så fik jeg det til at virke ! :)

https://ibb.co/ngqSdxg
https://ibb.co/LJZMnWY
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 20:43 #8
Uden at vide det kunne den til højre i øverste billede have noget med skærm at gøre, men ink som bruger Mac ved meget mere om dette. Håber han kommer forbi igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2020 - 20:44 #9
Kan dog være at det er en skærm udgang
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2020 - 20:44 #10
Ser ud som om du skal fra USB-C til Thunderbolt. Det er stikket længst til højre på billedet.
Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 20:53 #12
ok tak, lad os nu sige jeg finder kablerne der passer osv. Men vil Mac opføre sig som en ekstern skærm til min Surface 2? eller er stikket på Mac kun en "udgang" ?

Tak
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2020 - 20:58 #13
Som beskrevet virker det fra min MacBook Pro til min ældre iMac. Jeg har ikke prøvet fra en pc, da jeg ikke lige har de rigtige kabler. iMac fungerer som ekstern skærm til MacBook Pro.
Avatar billede tdktman Juniormester
28. marts 2020 - 20:59 #14
ok tak jeg prøver :)
Avatar billede MACMO Novice
04. april 2020 - 08:32 #15
Den iMac du har understøtter ikke mulighed for at være en skærm for en anden computer. Det gør kun model-årgange mellem 2009-2014. Men den du har der er ca fra 2006 eller lign.

Det stik som er længst til højre på dit billede af iMac er en Mini-DVI udgang.

Så at købe en USB til Thunderbolt adapter er spild af penge i dette tilfælde.