Avatar billede john laurence Praktikant
28. marts 2020 - 18:31 Der er 10 kommentarer

Ingen scanner fundet

Jeg har to printere, Epson og Canon, begge over 1/2 år gamle. Jeg har scannede snesevis af billeder og dokumenter. Jeg startede op forleden for at scanne endnu et billede. Forsøg med begge printere gav samme resultat - kan ikke finde scanner.
Normalt kører forbindelsen via Wifi. Derfor har jeg forbundet printer og PC med ledning, som tidligere har virket fint.

Samme resultat. Det her er langt over min forstand.
Jeg har Windows 10. er meget konservativ edbmæssigt og aner ikke hvad en
driver er. Men hvad kan være sket?
Avatar billede milter Ekspert
28. marts 2020 - 18:52 #1
Kan du give os modelnumrene/navnene på de to scannere?

Hvilket program bruger du til at scanne?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. marts 2020 - 19:23 #2
En driver er et stykke software du kan downloade fra producentens hjemmeside - i dette tilfælde Canon og Epson. Du skal have de præcise modelnumre på printerne, for at downloade de rigtige drivere.
Hvis du oplyser dette kan jeg indsætte et link til producentens hjemmeside. Det er ikke så svært, men man skal jo lige ind i tingene.
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2020 - 19:32 #3
Enig i både #1 og #2, men du kunne også downloade det gratis program fra Microsoft Store der hedder Windows Scan. Det vil formentlig virke.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2020 - 20:09 #4
Angående Canon Scanutility. Prøv under C: Drev Programmer X86 Åben Canon mappen åben Scanutility. højerklik på Scanner ikonet og fastør til start eller flyt til Skrivebord Hvis den findes?
https://ibb.co/0mY4pX7
Avatar billede john laurence Praktikant
28. marts 2020 - 20:14 #5
Hej,

Printer/scanner : canon TS6200

Printer/scanner: Epson 25C852. WF - 2680

Jeg har Windows Windows Fax og Scanning

Hjælper det?
Jg
Avatar billede john laurence Praktikant
28. marts 2020 - 20:26 #6
Done. Er på skrivebordet. Next?

Jg
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2020 - 20:41 #7
Med scanger kan du jo bl.a vælge ndstillinger der er utallige muligheder
https://ibb.co/L6tfQVd
Avatar billede john laurence Praktikant
28. marts 2020 - 20:52 #8
Nu det er på skrivebordet, hvad skal jeg kigge på?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. marts 2020 - 20:58 #9
Er det den du har på Srivebordet så siger det vel sig selv!
https://ibb.co/p1gsLp6
Avatar billede poko1 Ekspert
29. marts 2020 - 14:47 #10
Kom du videre?