Avatar billede CODPL Praktikant
29. marts 2020 - 04:29 Der er 2 kommentarer

Vores WIFI for svinder ca. samme tid hvad aften.

Hejsa!

Vi har eniig fiber net og alt er i sin skønneste orden normalt. Dog for cirka en uge siden opdagede vi at hver aften/nat klokken ca. 01:10 ryger Wifi nærmest på 0 mb. Både up og download. Vi har normalt 400/400.

Når jeg sætter kabel i min pc fungere det helt fint. Har snakket med eniig og de kan ikke se en fejl på deres ende. Og vil sende en ny router.

Er det, det eneste man kan gøre?

På forhånd tak

Mvh en som ikke har ret meget forstand på WIFI
Avatar billede INK Ekspert
29. marts 2020 - 09:42 #1
Det må jo blive et rent gæt.
Kunne det tænkes, at der sker en opdatering eller check af router fra eniig lige præcis på den tid?
Hvilket andet udstyr bruger din wifi forbindelse? Er der en enhed, der foretager backup på netop dette tidspunkt? Er dit tv sat til at optage en udsendelse på dette tidspunkt. Hvis det er en tv-boks, så burde det ikke være et problem, men har du separat harddisk tilsluttet kunne det være forklaringen.
Formoder du ikke bor tæt på en nabo, der foretager det samme på den tid, og som grundet samme kanal på routeren interfererer med din router. Osv.
Nå, med den nye router får du jo klarhed over om det er selve routeren 😀
Avatar billede puren Ekspert
29. marts 2020 - 09:55 #2
well back in the day da wifi var nyt blev det lagt sammen med andet radio udstyr i 2,4 Ghz, 2,4 Ghz blev også til en skraldespands frekvens for trådløse enheder så kan producenter ikke så en frekvens eller gider de ikke betale for en frekvens så kan de smide deres trådløse kommunikation i 2,4 Ghz, så gætter på at der er en ny enhed der er kommet til nabolaget som sender/modtager noget data på 2,4 Ghz så en ny router vil ikke hjælpe på dit problem men mindre det er din router den er gal med

muligheder for få løst dit problem,
1. flyt til 5 Ghz ikke alle ting kan det men det vil løse problemet her og nu

2. kontakt støjtjenesten under energistyrelsen, https://ens.dk/ansvarsomraader/frekvenser/stoej-og-forstyrrelser/kontakt-os-ved-stoej-og-forstyrrelser har dine naboer sammen problem så få dem til at klage også