Avatar billede petert Forsker
29. marts 2020 - 22:57 Der er 4 kommentarer

Sikker forbindelse ifb Hjemmearbejdsplads

Hej alle
Dette haster lidt pga. C
Hvad skal der til for at oprette en sikkerforbindelse. ved følgende forudsætninger.?
1. En arbejdsplads hjemme i privat bolig.?
2. Kontor hotel med flere arbejdspladser ( i hvert sit rum) på samme fiber forbindelse ud af hotellet. (hver bruger har sit eget V lan).
Jeg søger løsningsforslag og ideer.
mvh
Petert
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2020 - 23:21 #1
Det kommer MEGET an på hvordan man definerer "sikkert".

For mange bruger er en VPN tunnel rigeligt - og så skal man bare have sin PC på et (halv)tilfældigt netværk.
For andre er det slet ikke nok med selvstændig vlan, hvis det kører gennem samme switch, og man ikke selv er administrator på switchen.

Men i bund og grund ville de fleste nok opfatte en tvungen VPN forbindelse som sikker.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. marts 2020 - 10:56 #2
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. april 2020 - 15:22 #3
Haster! Det kan da vist ikke være så alvorligt, ingen reaktion siden spørgsmålet blev oprettet 🚲
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2020 - 01:05 #4
Det haster også kun lidt.... 😏