Avatar billede rubaek Mester
01. april 2020 - 11:28 Der er 5 kommentarer

Hjælp til forståelse af POST[noget]

Jeg er ved at lærer hvordan man retter på en side og gemmer resultatet i en mysql database.
Jeg har lave følgende 2 dokumenter (1. med nogle tal der skal ind i en database, 2. filen der sætter data ind i basen)
Men der kommer ingen data fra den første fil over i den næste?
Hvad gør jeg forkert?

Tabel med tal og tekst.
<?php
include'../includes/connection.php';
for ($x = 0; $x <= 3; $x++) {
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<form role="form" method="post" action="update_test_onsdag.php">
<table style="width:100%">

  <tr><TD>ID</td>
    <?PHP
echo '<td><input class="form-control" placeholder="Indst tal'.$x.'" name="id" value='.$row['id'].'>The number is: '.$x.' <br></td>';
?>
  </tr><tr><TD>Navn</td>
<?PHP
  echo '<td><input class="form-control" placeholder="Indst fnavn'.$x.'" name="fnavn" value='.$row['fnavn'].'>Navnet er: <br></td>';
?>
</tr><tr><TD>enavn</td>
<?PHP
  echo '<td><input class="form-control" placeholder="Indst enavn'.$x.'" name="enavn" value='.$row['enavn'].'>Navnet er: <br></td>';
?>
</tr><TR><TD><BR></TD></TR>
</table>

<?PHP
}
?>
<button type="submit" formmethod="post">Opdater data</button>
</body>
</html>

Side der lægger data i mysql.
<?PHP
include'../includes/connection.php';
echo 'id'.$POST["id"];
echo 'fnavn'.$POST["fnavn"];
echo 'enavn'.$POST["enavn"];

/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $db->prepare('INSERT INTO `test` (`fnavn`, `enavn`,
`id`) VALUES (?, ?, ?)')) {

/* Bind parametre */
$stmt->bind_param('ssi', $fornavn, $efternavn, $id);

/* St vrdier p parametrene */
$id = $_POST['id'];
$fornavn = $_POST['fnavn'];
$efternavn = $_POST['enavn'];

/* Eksekver foresprgslen */
$stmt->execute();
/* Luk statement */
$stmt->close();
} else {
/* Der er opstet en fejl */
echo 'Der opstod en fejl i erklringen: ' . $db->error;
}
?>
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. april 2020 - 13:12 #1
Vil mene du mangler en </form> efter din </table>
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. april 2020 - 13:14 #2
Du har også en masse body og html tags inde i din for loop. Det gør den opretter de tags for record inde i dit loop ... det skal udenfor. Ligesom din Form start tag
Avatar billede rubaek Mester
01. april 2020 - 14:15 #3
Jeg har prøvet at ændre noget, men stadig samme resultat. Ingen data kommer med over.

<?php
include'../includes/connection.php';
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<form role="form" method="post" action="update_test_onsdag.php">
<table style="width:100%">

<?php for ($x = 0; $x <= 3; $x++) {
echo '<tr><TD>ID</td><td>
<input class="form-control" placeholder="Indst tal'.$x.'" name="id" value='.$row['id'].'>The number is: '.$x.' <br></td></tr><tr><TD>Navn</td><td>
<input class="form-control" placeholder="Indst fnavn'.$x.'" name="fnavn" value='.$row['fnavn'].'>Navnet er: <br></td></tr><tr><TD>enavn</td><td>
<input class="form-control" placeholder="Indst enavn'.$x.'" name="enavn" value='.$row['enavn'].'>Navnet er: <br></td>';
}
?>
</tr><TR><TD><BR></TD></TR>
</table>

<button type="submit" formmethod="post">Opdater data</button>
    </form>
  </body>
</html>
Avatar billede Xelot Juniormester
01. april 2020 - 17:34 #4
Dit anførselstegn skal en tak mod højre..

/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $db->prepare('INSERT INTO `test` (`fnavn`, `enavn`,
`id`) VALUES (?, ?, ?)')) {

Bliver til

/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $db->prepare('INSERT INTO `test` (`fnavn`, `enavn`,
`id`) VALUES (?, ?, ?))’) {
Avatar billede Xelot Juniormester
01. april 2020 - 17:39 #5
Desuden er der en ) for meget..

/* Opret et prepared statement */
if ($stmt = $db->prepare('INSERT INTO `test` (`fnavn`, `enavn`,
`id`) VALUES (?, ?, ?)’) {