Avatar billede ibnielsen Seniormester
01. april 2020 - 13:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

program til direkte afspilning via mikrofonindgang

findes der et program der kan afspille lyden fra mikrofonindgangen direkte.
Jeg bruger band in box men optager musikken jeg laver via tunesgo , så vil ger gerne kunne afspille, og optage fra mikrofonindgangen sammen med band in box, så jeg kan lægge f.eks. keyboard ind.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. april 2020 - 14:10 #1
Jeg vil tvivle meget på at det kan lade sig gøre, da mic. indgangen er meget mere følsom end f.eks. en indgang til f.eks. en CD afspiller. Det samme gælder hvis man kobler f.eks. en CD afspiller til pladespillerindgangen på en forstærker. Signalerne bliver fuldstændig overstyret. Men jeg er ikke sikker på om det er muligt.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
01. april 2020 - 15:14 #2
Jeg kan se i forskellige programmer at jeg kan regulere keyboarded så det ikke overstyrer, jeg kan bare ikke høre hvad jeg spiller kun optage
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. april 2020 - 16:14 #3
Jeg må desværre kaste håndklædet i ringen, men med det kendeskab til mange ting brugerne har på eksperten om alt muligt, så vil det sært om ikke nogen kan komme med en løsning på dit problem.
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2020 - 18:18 #4
Jeg er ikke sikker på, jeg har forstået dig helt korrekt, men mon ikke, du bruger Band- in-a Box til at lave musikken?

Jeg tror ikke, du vil kunne finde de gode svar her, så jeg vil foreslå dig at oprette en brugerkonto i forummet i linket herunder og stille dit spørgsmål der. I spørgsmålet der skal du så oplyse meget mere om det hardware, du bruger, end du gør her. De vil være interesserede i at vide, om du bruger PC, Mac, bærbar, stationær, hovedsæt med mikrofon eller separat mikrofon.

Igen, hvis jeg har forstået dig korrekt, så er det, du søger, kendt som "overdubbing". Men prøv at spørge på:

https://www.pgmusic.com/forums/ubbthreads.php?ubb=postlist&Board=18&page=1
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2020 - 18:23 #5
Og så glemte jeg lige at skrive, at du selvfølgelig også skal fortælle dem, hvilket keyboard du bruger. I sidste ende tror jeg ikke, du slipper for at skulle købe en mixer af en eller anden slags.
01. april 2020 - 20:19 #6
Hej
SONY lavede (?) en enhed til PLAYSTATION PS-X , som var forsynet med 2 mikrofonindgange (ikke BALANCEREDE (!),  almindelig DYNAMISKE )  og en USB-udgang.

Der findes windows drivere til denne .  Men om den er kompatibel med andre programmer ved jeg ikke ...  (jeg har een sådan, men bruger den som målestation til mit software oscilloscop og det kører perfekt.  Men dette er mere som en DC/AC LF forstærker. )

Enheden hedder SINGSTAR    (type SCEH-0001 )  og  findes på

https://www.playstation.com/en-us/games/singstar-ps4/

men om den stadig laves, er til at få fat i , og om du kan bruge den ved jeg (naturligvis) ikke.

Kristian
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. april 2020 - 20:30 #7
01. april 2020 - 21:15 #8
BINGO, den ligner den jeg har !
Avatar billede ibnielsen Seniormester
01. april 2020 - 21:34 #9
Jeg troede ikke det var så indviklet, jeg vil bare gerne have at den lyd der kommer ind via mikrofonstikket kan høre i computeren uanset om det er via mikrofon, keyboard etc., men det er åbenbart ikke så simpelt'
01. april 2020 - 23:15 #10
Hej,

På nettet findes adskillige programmer (f.eks MIXER programmer, hvor du kan "redigere" dine lyd-indgange (læs: fra mike, fra forstærker, fra JU NAME IT , og lignende ), fra andre mixere, fra PC'ere osv.....og kan sende det ud til dine PC-højtalere eller andre via din lyenhed.  MIn "pap-søn" har et orgel på sin PC ved jeg.

Der findes også programmer, som virker som EQUALIZERE.

Se:  https://no.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_Studio  og se på LYDLISTE et stykke nede...

M en LYD progrmmer  er ikke det område jeg er stærkest i, så her må du selv søge på nettet.

OG få det til at virke er egentlig heller ikke så kompliceret.  ::-)))

KR
Avatar billede ibnielsen Seniormester
02. april 2020 - 10:33 #11
Jeg fandt et program 'voice meeter', den kan.
02. april 2020 - 12:10 #12
HEJ,

Bare Super. Held og lykke.

KR