Avatar billede rubaek Mester
01. april 2020 - 23:08 Der er 4 kommentarer

Send en variabel videre til næste side

Jeg vil gerne have sendt mit valg af "P_NAME" videre til næste side, således at jeg kan vælge alle de elever der taget denne prøve.
Jeg kan bare ikke finde metoden til at få denne ene variable videre.
Hvad er det jeg overser?

Script:
        <form method="post" action="1_valg_prove.php" >
        <table id="bruger_tabel">

            <tr>
                <td>VÆLG</td>
                <td>Prøve</td>
                <td>klasse</td>
            </tr>
            <?php
            $sql = "SELECT CUST_ID, FAG, KLASSE,P_NAME FROM customer";

            $stmt = $db->prepare($sql);
            $stmt->execute();

            /* Bind resultatet */
            $stmt->bind_result($id, $fag, $klasse,$type);
            $str = "";
            while ($stmt->fetch()) {
                $str .= '<tr>';

                $str .= '<td><input type="checkbox" name="type[' . $type . ']" ></td>';

                $str .= '<td>' . $fag . '</td>';
                $str .= '<td>' . $klasse . '</td>';
                $str .= '<td>' . $type . '</td>';
                $str .= '</tr>';
            }
            echo $str;
            ?>
        </table>
        <input type="submit" name="send" value="updater elever" type="send">
        </form>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. april 2020 - 08:30 #1
hvilke variabel er det du vil sende vidre ??
lige pt poster du type, og send, da de elementer har et name

$str .= '<td>' . '<input type="text" name="fag" value="'.$fag.'" readonly></td>';
vil poste fag

skal du have flerer af sammen variabel skal du anvende et array

$str = "";
$i=0;
while ($stmt->fetch()) {
    $str .= '<tr>';
    $str .= '<td><input type="checkbox" name="test[' . $i . '][typecb]" ></td>';
    $str .= '<td><input type="text" name="test[' . $i . '][fag]" value="'.$fag.'" readonly></td>';
    $str .= '<td><input type="text" name="test[' . $i . '][klasse]" value="'.$klasse.'" readonly></td>';
    $str .= '<td><input type="text" name="test[' . $i . '][type]" value="'.$type.'" readonly></td>';
    //$str .= '<td>' . $fag . '</td>';
    //$str .= '<td>' . $klasse . '</td>';
    //$str .= '<td>' . $type . '</td>';
    $str .= '</tr>';
    $i++;
}
echo $str;

og når du løber arrayet test (lav et bedre navn til arrayet) igennem, teste om typecb er tilstede (on)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. april 2020 - 08:35 #2
P_NAME giver du så et alias type, brug sigende collonne og variable navne, det gør det nemmere at læse og forstå
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. april 2020 - 08:51 #3
det var så kun $type du ville have vidre.
hvordan skal det array se ud du vil have over ??
hvorfor er collonne navne med stort ??, det gør ondt i øjne og øre.
tilgengæld har du tabel navnet med småt, som vi andre

ord med stort bruges normalt til kommandoer
Avatar billede rubaek Mester
02. april 2020 - 09:19 #4
1) Jeg er kommet frem til at, som det ser ud i øjeblikket, kun er $type der skal videre.

1a) Jeg skal have valgt 3 ting fra 2 forskellige databaser. a)klassen, b)faget, c)proveudgave.

2) Jeg er jo nybegynder så jeg har taget et script som jeg forsøger at ændre på og her var felterne skrevet med stort, derfor.