Avatar billede gg Praktikant
02. april 2020 - 21:04 Der er 2 kommentarer

Skal igang med Java efter nogle års pause. Hvilke frameworks skal jeg benytte

Hejsa
Efter ca 6 års pause sim karlloder vil jeg gerne tilbage og kode lidt.
Jeg påtænker mig at lave et skuffeprojekt til en meget simpel tidsregistrering for freelancere.Ja det findes sikkert allerede open source men jeg skal jo have gang i kodearmen igen. Jeg tænker følgende
- Web side
- backende med integration til DBMS
- Måske en app til IOS og Android
- Sikkert REST service
- Måske micro service

Hvad tænker i gode folk jeg skal kaste mig over ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. april 2020 - 21:19 #1
Hvis jeg selv havde lidt tid så ville jeg sidde og lege med
https://quarkus.io
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2020 - 21:37 #2
JAX-RS for web service (RestEasy eller Jersey implementation)
JPA for database adgang (Hibernate implementation)

vil kunne understøtte måde HTML 5 web frontend og mobile app.

Hvis du gerne vil bruge mere traditionel server side web, så:

JSF og facelets (MyFaces implementation)