Avatar billede mort1 Ekspert
03. april 2020 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det NFC der aktiverer telefonens skærm

Min hustrus telefon tænder, som så mange andre, skærmen når coveret åbnes - Er det NFC der klarer denne opgave - Hvis ja - kan man så lave denne "øvelse" med med et uoriginalt cover, som ikke et født med den facilitet, ved at sætte en NFC-mærkat i coveret, eller hvad skal der ti l?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2020 - 17:48 #1
ofte er det en magnet i cover, der tricker telefonen. Samme magnet holder så cover på plads, så det er ikke brugbart at fjerne den. Drop cover.
Avatar billede mort1 Ekspert
04. april 2020 - 17:51 #2
Har korresponderet med en kineser, som laver uoriginale Covers til alle mærker af mobiltelefoner, han kan levere "originale" cover Samsung med NFC, så det er åbenbart det Samsung bruger.
Så mangler jeg blot at finde ud af, om det er så let som blot at sætte en NFC mærkat (chip) ind i coveret.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2020 - 18:10 #3
slå NFC fra, og test cover - hvis den tænder skærm, så er det IKKE NFC, og hvis den ikke tænder, så er det NFC
Avatar billede mort1 Ekspert
15. november 2023 - 15:56 #4
Ikke løst da telefoner for længst er udskiftet