Avatar billede Brogaard03 Mester
04. april 2020 - 13:12 Der er 12 kommentarer

Kan ikke skrive

Goddag eksperter, jeg har fået det problem at jeg ikke kan skrive på min computer, jeg kan godt skrive inde i spil og på discord osv. Men f.eks. herinde og på internettet kan jeg ikke skrive, jeg ved ikke hvad jeg har gjort, har prøvet med to forskellige keyboards og ingen af dem virkede. Jeg kan heller ikke skrive i search bar, har set mange yt klips men ingen af dem virkede til at hjælpe mig så jeg håber i ved hvad jeg kan gøre. Alt dette er blevet skrevet i discord og så kopiret her ind fordi jeg ikke kan skrive på internettet.
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2020 - 15:17 #1
"Herinde og på internettet?" - eftersom Eksperten også er internettet, skal det forstås sådan at det kun er i din browser?

Har du prøvet en anden browser eller at geninstallere den du bruger?
Avatar billede Brogaard03 Mester
04. april 2020 - 16:32 #2
Nu er jeg på en anden computer, men nej, jeg skrev alt det der i discord og kopirede det herind. Det er ikke kun en browser, det er alt internet og det er min search bar i windows.
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2020 - 16:43 #3
Men hvad mener du præcis med "alt internet"? Discord er også "internet" i den forstand, så det er tydeligvis ikke alt. Og søgebaren i Windows er ikke internet, så det er åbenbart også andet.

Kan du ikke fortælle hvor det virker og hvor det ikke gør? Hvilke browsere har du forsøgt?

Virker det i alle andre programmer end dine browsere og Windows' søgebar? Er det i samme øjeblik at du klikker på et browservindue, at du ikke længere kan skrive noget? Og virker det med det samme udenfor?
Avatar billede nopsen Ekspert
04. april 2020 - 17:55 #4
Avatar billede Brogaard03 Mester
04. april 2020 - 20:49 #5
Nopsen det længe siden, i hvert fald nogle måneder og problemet er først lige kommet i går. Når jeg siger internet mener jeg chrome, edge, explorer, firefox osv. Det virker f.eks. på discord, og når jeg er inde i spil, men så snart jeg går ind på noget via internettet, altså chrome edge osv, så virker det ikke, jeg kan heller ikke skrive herinde, er nødt til at skrive alt i Discord og kopiere herind.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. april 2020 - 20:51 #6
#5
det bliver ikke bedre af at det er længe siden, tværtimod.
Avatar billede Brogaard03 Mester
04. april 2020 - 21:35 #7
Hvad mener du? Men kan det ikke være ligegyldigt i forhold til mit spørgsmål nu? Har jo bare brug for hjælp og kan ikke ændre på hvad jeg har gjort i fortiden.
Avatar billede nopsen Ekspert
05. april 2020 - 05:07 #8
nej for når folk kigger på dit nye spørgsmål, tjekker de din historik, inden man overvejer at hjælpe, og der sku de fleste gamle tråde fra fortiden gerne være fulgt op på og afsluttet.
kort sagt, du afskærer dig fra at motivere folk, når man kan se du ikke gider reagere på den hjælp du har fået.
du kan gøre noget ved fortiden ved at give en tilbagemelding, og lukke.
evt sige tak for hjælp/forslag
Avatar billede Slater Ekspert
05. april 2020 - 08:06 #9
#5: Okay, så med internet mener du browsere - og du har prøvet alle de fire, og du kan ikke skrive i nogen af dem, men du kan i alle andre programmer?

Det lyder meget underligt, og giver ikke teknisk mening for det at være en fejl.
Det eneste jeg kan forestille mig er, at du har fået en virus der forsøger at forhindre dig i at bekæmpe den ved at spærre for brug af browsere, så du har sværere ved at installere antivirus-software osv.

Scan alt hvad du kan, med antivirus- og malwarescannere. Eller nuke maskinen og installer Windows forfra.
Avatar billede Brogaard03 Mester
05. april 2020 - 11:02 #10
Jeg tror ikke det er en virus da jeg har tjekket med mit antivirus program og der kommer ikke noget frem.
Avatar billede Slater Ekspert
05. april 2020 - 11:12 #11
Så må jeg desværre melde blank. Der er naturligvis stadig den mulighed at dit antivirus bare ikke finder den, så jeg ville stadig forsøge et par andre, plus en malwarescanner i dine sko, men... Det er også ganske muligt problemet er noget helt andet.

Det jeg bare ikke kan se andre årsager til, er at det kun gælder i browsere efter hvad du siger. Men systemets forståelse af keyboard-input kan ikke kende forskel på om du er i en browser eller et andet program. Det kan ikke se forskel, med mindre nogen direkte har sagt "dette skal kun ske i processer med navne som: "firefox", "chrome", osv".

Hvis der virkelig intet malware er, kan jeg desværre ikke foreslå andet end en total reinstall af systemet. Men det kan være andre har noget - og held og lykke.
Avatar billede Brogaard03 Mester
05. april 2020 - 11:42 #12
Når okay det helt fint, tak fordi du tog tid til at svare :)