04. april 2020 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

a connection to the deployment share could not be made

hej jeg har haft det her problem før men det er godt nok mange år siden :)
jeg har en MDT server på min nas og det har bare kørt godt :)
men nu har jeg fået det problem at når jeg forsøger at boote fra MDT så skriver den a connection to the deployment share could not be made sender lige et billede https://i.imgur.com/eY5SyFw.jpg men når jeg prøver og køre den via netværk stifinder så kommer den men ikke når jeg booter :( håber i kan hjælpe mig
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2020 - 18:27 #1
Jeg er ikke lige sikker på hvad MDT er for noget - men jeg ved da hvad PXE boot m.m. er.
Umiddelbart lyder det som om der ikke er adgang for gæster på
\\192.168.1.134\deployment shared. Der må du ind på din NAS og se, om gæstebrugeren er blevet deaktiveret.

Når du tilgår systemet fra din bootede PC har den givetvis nogle cached credentials den bruger, som har adgang til deployment shared. Men det har du ikke når du PXE booter - der skal være fuld åbent for "guest"...
04. april 2020 - 18:40 #2
hej jeg har kun i bruger på min nas og den er Admin
jeg booter med USB
04. april 2020 - 18:44 #3
hej jeg har kun en bruger på min nas og den er Admin
jeg booter med USB
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2020 - 10:38 #4
Jo, men du kan jo have installeret en opdatering, der har slået ekstra sikkerhedsfunktioner til. Eks SMB2 som eneste aktive SMB protokol.

Ved USB-boot kan du have specificeret brugernavn/password - det er ikke noget du har ændret?

Har du en PC, med sin egen brugerkonto, som du ikke har brugt op mod NAS´en? - her kan du jo prøve at tilgå \\192.168.1.134\deployment shared. Hvis du ikke får adgang uden at skulle taste brugernavn/password, er der et eller andet sikkerhed på NAS´en der er slået til.
05. april 2020 - 12:13 #5
når jeg skriver \\192.168.1.134\deployment på pcen kommer windows sikkerhed og så skriver jeg brugernavn og kode også kommer jeg ind

når jeg går i \\192.168.1.134\MDT-Deployment\Scripts LiteTouch og kører den så skriver den det sammme
05. april 2020 - 12:13 #6
05. april 2020 - 12:21 #7
prøvet lige og sette en usb lan i så komer den men ikke på wifi

men jeg kan ikke få den til at boote
09. april 2020 - 00:27 #8
hej igen jeg prøvet lige og boot en gamle disktop friso siemens og den kunne godt boote men de andre kunne ikke hvad kan problemet være
18. april 2020 - 23:45 #9
det køre nu den gamle sid sule slettes i bios også dude det