Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 19:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

omdirigere genveje i stifinder

Hej
Jeg har fået ny pc og i stifinder der er jo genveje under Denne PC med ¨Dokumenter¨ - ¨Billeder¨ osv. men de placering henviser til OneDrive det er jeg ikke interesseret i filer skal være direkte på pc'en, så trykker jeg på Egenskaber for Dokumenter - Placering der står den til ¨C:\Users\fedde\OneDrive\Dokumenter¨ der vil jeg ændre den til ¨C:\Users\fedde\Documents¨ og trykker ok så kommer den med ¨vil du flytte fra den gamle placering til den nye placering?¨ og så ja og nej  men der er ikke noget i mappen så jeg har prøvet begge men den kommer med denne besked https://ibb.co/xFtqnbr hvad gør jeg så det bliver som jeg gerne vil have, for jeg er ikke interesseret i OneDrive
04. april 2020 - 19:18 #1
Hvis dine filer/genveje pejer på OneDrive ligger de i skyen og kan hentes overalt
Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 19:38 #2
Ja men jeg er ikke interesseret i OneDrive, men gamle pc der fik ændret jeg det men der kom den jo heller ikke med de problemer.
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2020 - 19:50 #3
Ifølge Microsoft skulle det være noget der er blevet valgt under installationen:
https://support.office.com/en-us/article/Files-save-to-OneDrive-by-default-in-Windows-10-33da0077-770c-4bda-b61e-8c8e8ca70ac7

Der står dog også det skulle være muligt at slå fra igen i indstillinger for OneDrive.

Jeg har aldrig selv haft OneDrive eller nogen interesse i det, så kan ikke lige tjekke.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2020 - 20:03 #4
Undskyld, men hvorfor ikke slette de gamle genveje, og oprette nye som virker?
Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 20:16 #5
Slater jeg havde slået fra i setting så den ikke uploader, og jeg har været inde og slette app'en, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ændre det.
e-jensen det er ikke en mulighed https://ibb.co/C0PCGkk
Avatar billede poko1 Ekspert
04. april 2020 - 20:21 #6
Højreklik på mappen g vælg egenskaber tryk på fanen placering
og indsæt . dit navn det du bruger
C:\Users\ditnavn\Documenter
https://ibb.co/QDXpYL0
Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 20:40 #7
Poko1 som jeg skrev i hoved spørgsmållet når jeg så trykker ok får jeg denne beskedhttps://ibb.co/xFtqnbr
Avatar billede poko1 Ekspert
04. april 2020 - 20:51 #8
Du må ikke have mappen åbnet under omdirigeringen.
Jeg har så til gengæld mine mapper gemt på et andet drev
så de er der hvis jeg laver en ren installation
https://ibb.co/Rj6PB3p
Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 21:34 #9
mappen er lukket har prøvet hvor den står på Denne pc
Avatar billede kurtba Ekspert
04. april 2020 - 21:36 #10
Hvad med simpelthen at afinstallere onedrive fra pc.en.
Windows 10
Vælg knappen Start, skriv Programmer i søgefeltet, og vælg herefter Tilføj eller fjern programmer i resultatlisten.
Under Apps og funktioner skal du finde og vælge Microsoft OneDrive og derefter vælge Fjern. Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller angive bekræftelsen.
Avatar billede frem-ad Professor
04. april 2020 - 21:42 #11
kurtba #5
Avatar billede falster Ekspert
05. april 2020 - 00:14 #12
Hvad sker der, hvis du vælger "Fastgør til Start" i dit #5?

(Ellers prøv en  "husmandsløsning":

Download en 3. parts file explorer. F.eks. Q-Dir her som er gratis

https://www.softwareok.com/?seite=Freeware/Q-Dir/History

der får du - nok - "Opret genvej" i højrekliksmenuen.)
Avatar billede frem-ad Professor
05. april 2020 - 09:20 #13
falster: Det er prøvet, men det gør bare der oprettes en genvej til den fil og den har jo stadig den forkerte placering.
Avatar billede falster Ekspert
05. april 2020 - 11:56 #14
Avatar billede frem-ad Professor
05. april 2020 - 18:58 #15
Avatar billede falster Ekspert
05. april 2020 - 21:25 #16
Thumbs Up :-)