Avatar billede larsgrau Forsker
06. april 2020 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Combobox andet data

Hej

jeg har en combobox der ser sådan her ud:

<select name="Combobox1" size="1" id="Combobox1" style="position:absolute;left:150px;top:69px;width:246px;height:28px;z-index:5;">
<option><?php echo $city ?></option>
<?php
$res=mysqli_query($db,"select * from city");
while($row=mysqli_fetch_array($res))
{
?>
<option><?php echo $row["city"]; ?></option>
<?php
}

?>
</select>

men kan kan ikke lige funde ud af hvordan man taster en by som ikke er i liste fra databasen.

Nogen ider til hvordan man gør det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2020 - 22:07 #1
En <select> i sig selv er ikke en combobox, det er en "dropdown".  Du skal ud i noget javascript, eller måske den simple løsning: et ekstra tekstfelt til indtastning, hvis byen ikke er i listen.

Eller nøjes med tekstfeltet - man kan vel stave til sin egen by ;)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. april 2020 - 06:52 #2
ref https://stackoverflow.com/questions/4430262/manually-type-in-a-value-in-a-select-drop-down-html-list
<input type="text" list="cars" />
<datalist id="cars">
  <option>Volvo</option>
  <option>Saab</option>
  <option>Mercedes</option>
  <option>Audi</option>
</datalist>
Avatar billede larsgrau Forsker
09. april 2020 - 21:38 #4
Jeg har fået det til at virke sådan her:

<input type="text" name="Name" size="1" list="cityname" onchange="update(this.value)" id="Combobox2" style="position:absolute;left:118px;top:640px;width:411px;height:28px;z-index:3;" tabindex="4">

<datalist id="cityname">
<?php
$res=mysqli_query($db,"select * from city");
while($row=mysqli_fetch_array($res))
{
?>
<option><?php echo $row["city"]; ?></option>
<?php
}
?>
</datalist>