Avatar billede Sebastian Novice
07. april 2020 - 13:49 Der er 4 kommentarer

Global Adress List til Outlook/iPhone Contacts uden om native contact

Hej Eksperter

Vi har været på udkig efter en god løsning til at få udvalgte del af Global adress list fra Outlook(O365) ned som offline kontakter på iPhone.
Altså vores Outlook Contacts subfoldere

Vi benytter os af Outlook App til Ios som standard mail app på mobilen, og ønsker ikke at benytte os af den native mail/kontakt klient til at synkronisere med, og søger derfor et alternativ.

Vores brugere efterspørger en løsning hvor de kan se kollegaernes opkalds ID på telefonen, eller blot udvalgt del af den globale adresse liste, så man ikke får for mange kontakter på mobilen.
Kontakterne skal gerne være tilgængelige offline.

Håber der er nogen eksperter på emnet :)

På forhånd tak!

Sebastian
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2020 - 17:06 #1
hvis du synkroniserer dine kontakter med outlook appen (skal slås til), så kan du se, hvis nogen ringer til dig - det er så ikke hele GAL men kun de kontakter som brugeren har gemt i sine egne kontakter
Jeg ved ikke, om det er det du mener?
Avatar billede Sebastian Novice
08. april 2020 - 09:11 #2
Hej Thomas

Vi synkronisere kontakter med Outlook appen - men som du selv nævner er det kun brugerens egen kontakt bog eller de dele af GAL som de henter ind.

Vi leder efter en løsning vi bedre kan styre - hvor vi f.eks kan give brugerne alle deres kollegaer eller en chef alle deres medarbejdere, på en lidt mere automatisk facon
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2020 - 10:33 #3
der er den mulighed til at lave adresselister vha. PowerShell - men det kræver at der er styr på i ad og brugernes egenskaber
https://docs.microsoft.com/en-us/exchange/address-books/address-books
Avatar billede Sebastian Novice
08. april 2020 - 12:57 #4
Kan du komme lidt nærmere ind på hvordan det kunne løses med Powershell?