Avatar billede mjansen Seniormester
10. april 2020 - 00:41 Der er 1 kommentar

Client ip adresse gennem 2xNAT

Hej

Jeg har lejet mig ind på en TDC fiber hvorefter der sidder en (ikke tdc) router, hvor man så har givet mig lov til at få et lan stik.

Fiberen har en fast WAN IP og 4 Faste LAN IP som kan ses ude fra. Jeg har fået tildelt den ene LAN IP og det virker fint.

Firmaet som administrerer routeren efter fiberen har lavet en NAT forbindelse til min router. Så min router kun kan se IP adressen fra deres routeren. Hvilket betyder jeg ikke kan se client IP adresserne mere. De mener ikke de kan gøre noget ved det, men at det er TDC der skal.

Nu er jeg ikke netværk ekspert, så håber der er nogen der kan hjælpe mig her.
Avatar billede supportsiden Professor
10. maj 2020 - 15:22 #1
Med client op må jeg gå ud fra at du mener clients bag ved din egen router altså på dit eget netværk. Så er det på din egen router at du har problemet. Prøv at sætte DHCP på routeren til at sætte sin egen IP som DNS
Hvis det er på WiFi kan der være spærret for at klienter kan se hinanden.
Du bør ikke kunne se andet end dit eget netværk når du sådan har lejet dig ind. Ellers er det et sikkerheds brud