Avatar billede Ulrick Hansen Novice
10. april 2020 - 17:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer vil lige pludselig ikke på nettet

Hej
Jeg sad og så noget live streaming på min bærbar via trådløs internetadgang. Pludseligt mister jeg forbindelsen til nettet og kan så ikke logge på mit internet igen ... Har prøvet alt hvad jeg kunne finde på nettet om hvad jeg muligvis kan prøve at gøre ved det... Min computer kan godt logge på mit mobil net. Jeg har  al mit andet elektronik på det net, hvilket ikke samme problem som min computer. har en anden computer som virker fint med nettet... Så jeg tænker at der er et eller andet galt med kommunikationen mellem min computer og routeren... har også prøvet at genstarte min router. Håber der er nogle der kender til problemet og give mig en vejledning til hvordan jeg kan fixe mit problem.

Tak på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 18:27 #1
Har Windows lige blevet opdateret og en genstart af pc?
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
10. april 2020 - 18:32 #2
Hej 220661
Nej. Det skete mens jeg brugte min computer, hvor jeg pludseligt mister min forbindelse også kan jeg ikke komme på igen...
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2020 - 18:35 #3
Hvem får du internet fra gennem routeren? Og prøv at kigge på din router og fortæl os så, hvilket fabrikat og modelnummer du finder på den.
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
10. april 2020 - 19:14 #4
Hej Milter
Jeg får internet fra Yousee.
Min routers fabrikant ser ud til at være (sagemcom)
Model: F@ST 3890 W Yousee

Skriv endelig hvis der er anden information i har brug for.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 19:15 #5
Og du har også genstartet pc ikke?
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
10. april 2020 - 19:29 #6
Hej 220661
Ja det har mange gange, da jeg skulle prøve alle de ting som Microsoft anbefaler at man prøver...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 19:32 #7
Og Microsoft har også anbefalet en systemgendannelse til da det virkede?
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
10. april 2020 - 19:46 #8
Hej 220661
Mener du nulstille/gendanne min computer?
Jeg har prøver at nulstil mit netværkskort, men det hjalp ikke...
En ting når jeg har set når jeg går ind på cmd og skriver ipconfig så står der Media disconnected is fra alle punkter. Betyder det noget bestem?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 19:50 #9
Højreklik denne pc og vælg egenskaber. Gå i systembeskyttelse og tryk på systemgendannelse. Her kan du (forhåbentligt) vælge et tidspunkt før du fik problem med wifi.
Hvis du har systemgendannelse kørende og det ikke løser problemet så har jeg nok ikke flere bud på løsning.
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
11. april 2020 - 11:40 #10
Det virkede desværre ikke...
Men tak for hjælpen ellers
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2020 - 12:32 #11
Kan du overhovedet se dit eget eller andre netværk på computeren med fejlen?
Avatar billede Ulrick Hansen Novice
11. april 2020 - 12:33 #12
Hej alle
Jeg har nu selv fixet problemet. vil lige dele med jer, hvad jeg gjorde :)

Jeg gik ind og sagde glem mit netværk

herefter gik jeg ind i fejlfindings værktøjet "internetforbindelse" den tog jeg så 3 gange, da jeg fandt ud af at den fandt nye problemer for vær gang den kørte det.

her efter prøvede at oprette forbindelse, pludseligt virkede det. :D
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2020 - 15:40 #13
Super :-) Tak for din forklaring
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2020 - 17:03 #14
Tak for tilbagemelding.