Avatar billede JakobA Novice
11. april 2020 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"iPhone is Disabled. Connect to iTunes" - er al data tabt??!!

Min svigermors iPhone 7+ har en defekt skærm som selv har forsøgt at logge ind på hendes telefon og det har den desværre gjort over nogle timer og de maksimale 10 gange hvilket har resulteret i denne besked på hendes telefon: "iPhone is Disabled. Connect to iTunes"

Hun er ret sikker på hun ikke har aktiveret "slet alle data når der logges ind forkert 10 gange". Så data burde stadig være på telefonen.

Hun har ikke haft telefonen koblet til iTunes tidligere og når man nu så starter iTunes så virker det ikke som om den overhovedet ikke identificerer at der er koblet en iPhone i USB-stikket, da man slet ikke får iPhonen repræsenteret i iTunes.
Når vi logger ind på iCloud så ligger der heller ikke nogen data fra hendes telefon, hvilket måske skyldes at hun ikke har fået sat back-up af data og billeder ordentligt op på hendes telefon.
Så 64.000 kr spørgsmålet er - kan vi på nogen måde få adgang til primært billederne på telefonen på nogen måde? Der ligger billeder fra flere års brug og det har naturligvis en stor værdi for hende at kunne tilgå disse billeder.

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2020 - 17:37 #1
Det korte svar er nej! Du kan prøve at kontakte Apple Support og dokumentere dit ejerskab, kendskab til AppleID og kode m.v. Men det vil næppe hjælpe dig.

Ved opsætning af en iPhone er det vigtigt at huske AppleID og kode (skriv det ned et sikkert sted). Husk at indskrive dit telefonnummer i dit Apple ID, så du kan få en SMS med adgangskode (SIM-kort kan sættes i anden telefon).
Husk at slå løbende sikkerhedskopi til iCloud til i indstillinger.

Fotos fra en iPhone kan gemmes i iCloud, men det kræver ofte mere plads end de gratis 5GB. Jeg anvender Google Fotos, der er gratis. Alle mine fotos gemmes automatisk i Google Foto skyen, og kan ses på alle mine enheder.
Avatar billede milter Ekspert
11. april 2020 - 17:50 #2
Inks råd er altid værd at lytte til, især når det gælder Apple, og i dette tilfælde,  deres produkters "brugervenlighed" :-)

Thumbs up, ink!
Avatar billede JakobA Novice
14. april 2020 - 13:40 #3
Mange tak for svar.

Jeg må sige jeg er _meget_ overrasket over at adgangen til telefonen og flere års billeder fuldstændig bliver blokeret af blot 10 forkerte logins!! Det virker jo som en fuldstændig overreaktion, om ikke andet så kunne man jo tidsbegrænse utilgængelighedsperioden til f.eks. 14 dage og dernæst til 2 måneder osv. Så har evt. hackere jo stadigvæk ikke en chance og dem der retmæssigt har telefonen har mulighed for at tilgå data.

Anyways, vi forsøger at få fat i Apple support velvidende det formentlig ikke nytter noget.