Avatar billede Nicolai Bisander Praktikant
11. april 2020 - 21:12 Der er 1 kommentar

Langsom forbindelse

Hej Computerworld. Jeg oplever, at mit traadloese netvaerk fungerer langsomt naar jeg spiller, og haaber at I kan vaere behjaelplige med at foreslaa en loesning.

Jeg har mesh-system fra Jensen koebt i Elgiganten, indlagt fibernet og en downloadhastighed paa 50 mb/s. Problemet opstaar naar jeg spiller, hvor andre benytter sig af samme forbindelse paa samme tid.

Mangler i oplysninger for at kunne fejlfinde, maa I gerne spoerge.

PFT,.
Avatar billede Kim, Softnotik Praktikant
07. maj 2020 - 11:57 #1
Et kabel vil altid være bedre til computerspil, da computerspil ofte bruger UDP protokollen, som er mange små datapakker som sendes afsted på et netværk. Ved benyttelse af trådløs netværk er der flere led datapakkerne skal igennem for at sende datapakkerne til din internetudbyder.

Hvis kabel er udelukket kan jeg anbefale at indstille din router med QoS teknologi, som kan definere hvilke datapakker som er vigtigere end andre. Så kan du f. eks definere at computerspil datapakker er vigtigere. De fleste routere har i dag QoS.