Avatar billede rubaek Mester
11. april 2020 - 21:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

At regne med dataudtræk

Jeg får et tal når jeg bruger denne linie:
        $str.='<TD><input type="text" name="students['.$user_id.'][point]" placeholder ="point" value="'.$row["P1"].'"></TD>';

fx tallet 60
Dette tal vil jeg gerne gerne dividere med fx 80 og gange med 100.

Tallet 80 må gerne komme fra et dataudtræk, altså noget med "en variable / en variable"
Hvordan gøres dette?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. april 2020 - 07:10 #1
er tallet 80 ens for alle brugere ??
hvis det er: så lav en variabel før din while der indeholder tallet
$max_point=80.0;

hvis ikke: så lav et felt mere. feks P1_faktor
$str.='<input type="text" name="students['.$user_id.'][P1_faktor]" placeholder ="P1_faktor" value="'.$row["P1_faktor"].'">';

de 80 er måske antal spørgsmål, hvis alle spørgsmål vægter lige eller max point i pågældende prøve

$resultat = ($point/$max_point)*100;

er P1..Px ikke en repeterende gruppe, hvilke skal normaliseres væk som det første, databaser er IKKE et regneark
Avatar billede rubaek Mester
12. april 2020 - 10:29 #2
Takker, det var lige det jeg kunne bruge.