Avatar billede bb69 Seniormester
13. april 2020 - 16:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilken samsung skal jeg vælge

hej alle.

jeg har en samsung galaxy A5 hvor skærmen er flækket på kryds og tværs, den har virket alligevel, men nu kan jeg ikke få liv i den, jeg kan tilslutte den til pc og se alt på den, prøvede at lave backup af den med samsung switch, men den siger hele tiden at den mangler lidt over 500 mb plads.

har været hos flere mobilbutikker som reparerer skærme, og de siger flere af dem at det bare er at skifte skærmen, så virker den igen, men er i tvil om jeg kan stole på det ( lidt ærgeligt at miste 7-800 kr på det )

så nu er jeg på udkig efter en ny samsung galaxy og har kigget på A5, A10,A20 og A30

men er så meget i tvivl hvad jeg skal gå efter, kan i hjælpe
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
13. april 2020 - 18:01 #1
Du skal holde øje med hvilke modeller, der er på tilbud, så er der ofte nogle hundrede at spare. Så kan du læse test og sammenligne her https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9640&idPhone2=9580&idPhone3=9963
Avatar billede nopsen Ekspert
13. april 2020 - 18:26 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2020 - 19:59 #3
du kan få (for porto) min A5 2017 gratis - den har en lille defekt med batteri, og døde for 8 dage siden (kan ikke lade eller boote, men skærm osv er ok) - har lige fået en ny (nokia), så den gamle, i original æske er til fri afhentning inden den ryger i elektronik-skrot. Nordsjælland.
Avatar billede bb69 Seniormester
13. april 2020 - 21:07 #4
A10 har de til 888 kr i elgiganten,
A20 til 1399 kr men tilbuddet udløber i dag
Avatar billede bb69 Seniormester
13. april 2020 - 21:08 #5
claes57
Hvordan er det nu, den model kan man ikke selv skifte batteri på vel ?
Avatar billede bb69 Seniormester
13. april 2020 - 21:30 #6
claes57, min søster bor i ølstykke, kommer du den vej forbi på et tidspunkt
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2020 - 21:59 #7
Den er låst i alt (for at være ip68 certificeret), så simkort og sdram kan sættes i, og det er det. 32gb intern lager og et par gb ram til at lege med. Android er stoppet i 8. Så det er en dødssejler. Jeg kan smide den i en postpakke (original kasse) fra Helsingør.
Den har i sidste uge været opladet og nødstartet (hård reset) flere gange, intet liv udover at startlogo hænger i et lille halvt minut.
Avatar billede bb69 Seniormester
13. april 2020 - 22:07 #8
okay, min kommer der intet på skærmen, helt sort.
den vibrerer nogen gange.
jeg overvejer at købe A20 i elgiganten, de har 30 dages returret hvis den ikke er åbnet, så kunne jeg lige få kigget på hvad batteri skift koster, så det lige hurtigt på mytrendyphone, tror det var lidt over 400 kr.
har du nogen ide om hvad det koster i fragt
kan ikke engang overføre, den jeg bruger nu har android 4.4 så kan ikke bruge mobilepay
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2020 - 22:24 #9
Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke kaste 100kr import for at få en lige så defekt a5 leveret til udsmidning. Men du ville spare mig de 10 km til genbrugspladsen, da der kun er 200 m til postlevering. 😉
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2020 - 22:24 #10
Import = i porto
Avatar billede bb69 Seniormester
14. april 2020 - 06:54 #11
claes57, nej det har du nok ret i , men tak for tilbuddet.