Avatar billede boholdt Mester
13. april 2020 - 18:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Vise informationer om IP-adresse, hostnavn med mere på klienten i PHP

Hej

Jeg vil gerne lave et script i PHP som viser følgende oplysninger - ganske enkelt:
IPv4-adresse på klienten som henter siden
IPv4 hostnavn på klienten som henter siden
IPv6-adresse på klienten som henter siden
IPv6 hostnavn på klienten som henter siden
Informationer om benyttet browser
Informationer om hvor IP-adressen kommer fra (land med mere).

Jeg vil blive glad, hvis nogle har tricket til det ovenstående.

På forhånd tak for hjælpen, og god dag.

Mvh Anders.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
13. april 2020 - 19:13 #1
utested
<?php
$remote_id = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$hostname = gethostbyaddr($remote_id);
echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
echo $remote_id;
echo $hostname;
?>

https://www.php.net/manual/en/reserved.variables.server.php
https://www.php.net/manual/en/function.gethostbyaddr.php
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2020 - 19:18 #2
$_SERVER['REMOTE_ADDR']  vil indeholde den eksterne IP addresse for klient.

Enten V4 eller V6 afhængig af hvad der bruges.

I nogle tilfælde kan du også finde et IP navn, men det vil i de fleste tilfælde være ligegyldigt.

Browser info kan du finde i $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] men du skal passe på fordi der er nogle lidt funky kompabilitets strenge.

Du kan oversætte en IP addresse til land med en 95-99% nøjagtighed via en en IP database. Sådanne findes på nettet.
Avatar billede boholdt Mester
13. april 2020 - 19:31 #3
Takker for hjælpen :-).

Mvh Anders.
Avatar billede Henry Novice
13. april 2020 - 19:38 #5
kan du bruges det jeg har på min side ?
http://madsen-jensen.dk/