Avatar billede wjens Guru
14. april 2020 - 13:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Edge, kan ikke vælge indhold på nyt faneblad

Jeg prøver Edge på Android enhed.

Problem: nyt faneblad er altid MSN siden, jeg vil gerne selv kunne vælge (som i Chrome). Ved start viser Edge heller ikke den valgte startside, men viser også her fanebladet med MSN.

Hardware: tablet med Android 9.  Edge app er opdateret i går.

Indstillinger i Edge:
Startside:  google.dk (ok ved tryk på home/huset, men ikke auto ved start).
Nyt faneblad:  Danmark (dansk). (Ingen valgmulighed for bestemt side).

Hvad har jeg overset?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2020 - 15:44 #1
er på android 10 - samme fejl - jeg har ikke testet med at sætte edge som standardbrowser, det kan være, at de så er medgørlige - men pt, som alm bruger, så virker det ikke (de læser ikke data, men har hardkodet deres eget valg)
Avatar billede wjens Guru
14. april 2020 - 19:15 #2
Det er åbenbart sådan det er med nye faneblade.

Her er et indlæg jeg ikke fandt i første omgang:
https://answers.microsoft.com/en-us/microsoftedge/forum/all/ms-edge-based-on-chromium-new-tab-cannot-be-set-to/605ce57a-3eab-44b7-9930-05c6c30937a6

Vi skal altså se de reklamesider. Edge får det svært hos mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2020 - 21:20 #3
de har - med chrome - haft en opdatering undervejs. men den udskød de i fællesskab pga covid-19 - se ultimo apr efter opdatering
Avatar billede wjens Guru
15. april 2020 - 10:03 #4
Tak for input, vi kalder det en løsning.
Heldigvis er det da et problem, der er til at overskue.