Avatar billede ibatman Novice
15. april 2020 - 09:01 Der er 8 kommentarer

Nogle hjemmesider virker ikke i min browser

Hej,

Jeg har oplevet flere problemer på flere hjemmesider når jeg bruger Chrome på min egen PC. Eksempelvis når jeg besøger altandetlige.dk . Her kommer der følgende fejlbesked op på deres hjemmeside, hvor jeg stadig kan seres topmenu og footer:

"Der er sket en fejl
Fejlen er helt sikkert vores skyld og vi ville blive meget glade hvis du vil fortælle os om den"

Jeg er rimelig sikker på at fejlen ikke er generel, da det kun sker når jeg bruger Chrome på min egen laptop (uanset om jeg besøger i normal eller incognito tilstand), men ikke hvis jeg f.eks. benytter mig af en anden browser. Jeg har tilsvarende problem på min samsung telefon, men hvis jeg benytter andre enheder virker hjemmesiden fint med Chrome. Hvordan finder jeg ud af hvor problemet ligger?
Avatar billede stjans Guru
15. april 2020 - 09:19 #1
HAr du en form for ad-blocker installeret ?

Har du prøvet at rense cachen ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2020 - 09:20 #2
Sædvanligvis skyldes det fejl i cachen på browseren - d.v.s. de filer fra hjemmesiden, der er hentet og gemt for senere at kunne indlæse siden hurtigere.

Tryk CTRL+SHIFT+DEL, vælg tidshorisont for hvor gammel data du vil slette (vælg "altid").

Nu er der god chance for at det virker. Ellers prøv at slette igen, og tilvælg flere typer data end der er forvalgt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2020 - 09:21 #3
PS - grunden til at du også oplever fejl på din telefon KAN være at du kører synkroniseret data. Så vil visse dele af cachen også blive synkroniseret til din telefon.
Avatar billede ibatman Novice
15. april 2020 - 09:50 #4
Jeg har prøvet at slette alt cache og cookies, samt fjerne min adblocker - men det løser desværre ikke problemet. Som sagt har jeg også forsøgt i incognito-mode, hvor problemet også opstår. Jeg troede at incognito-mode kørte en "clean" browserversion, men den må alligevel benytte sig af noget af de(t) samme settings/data, som den normale browserversion eftersom problemet også opstår deri. Har I andre ideer til hvad det kan skyldes?

Jeg synkroniserer data mellem PC og Telefon igennem Chrome, men har tidligere nulstillet min chrome, hvilket heller ikke har hjulpet på problemet...
Avatar billede ibatman Novice
15. april 2020 - 09:57 #5
Det må dog helt klart have noget med min Google/Chrome konto at gøre, da problemet stadig opstår selvom jeg har skiftet laptop for nyligt.
Avatar billede stjans Guru
15. april 2020 - 10:00 #6
Det har det helt givet.

Har du været inde på din googlekonto, for at se, om du kan resette indstillingerne derinde ?.
Avatar billede ibatman Novice
15. april 2020 - 10:12 #7
Tak, har lige været inde og kører et Reset and Clean Up under Chrome Account settings, samt fjerne alle chrome extensions, hvilket så ud til at løse problemet.
Avatar billede Jonas Praktikant
15. april 2020 - 12:10 #8
Jeg har lidt samme problem, prøvede at gå på internet explore ind på hjemmesiden: https://www.spilskabet.dk/

Hvilket den meldte fejl på, hvilket jeg syntes var underligt, men så prøvede jeg med chrome og det virkede.

mvh Jonas