Avatar billede nyhavn18 Mester
15. april 2020 - 19:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA fra Excel til PDF med filnavn fra celle

Hej med jer

Jeg har søgt omkring på nettet og fundet løsninger, blandt andet her på Eksperten, men der er stadigvæk noget der irriterer mig...

Jeg har et excel-ark med et markeret område som jeg gerne vil gemme på mit skrivebord med et filnavn fra en celle.

Jeg har fundet frem til følgende løsning:

Sub Makro2()

filnavn = Range("L3").Value
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\Users\XXXXXX\Desktop" & filnavn & ".pdf" _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True,  IgnorePrintAreas _ :=False, OpenAfterPublish:=True

End Sub

(XXXXXX - er mit brugernavn på arbejde)

Er der en måde hvorpå jeg kan dele koden om at navngive filen og hvor den skal gemmes. Som det er nu er stien og navnet ens.
Jeg vil gerne gemme på den sti der står, men filnavnet skal kun være indholdet af L3.

Er det eventuelt muligt ikke at gemme men blot at åbne en kopi af udskriftmarkeringen som PDF-fil. Det vil også gøre det nemmere at give arket videre til andre uden at skulle ændre i koden/stien.

Hvad er det jeg ikke kan gennemskue?

Mvh
Nyhavn18
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. april 2020 - 21:18 #1
Hej

Jeg er ikke sikker på om det virker; med prøv at tilføje din sti som for eksempel.

"C:\Users\XXXXXX\Desktop\"Her skriver du stien"
Avatar billede nyhavn18 Mester
16. april 2020 - 08:15 #2
Hej Mads

Jeg fandt på noget og det virkede sgu.
Jeg satte: ChDir "C:\Users\XXXXXX\Desktop" ind lige efter sætningen med Filnavi koden og nu virker det sgu.

Tak for dit bud!

Nyhavn18