Avatar billede marc873a Juniormester
16. april 2020 - 10:46 Der er 15 kommentarer

Flaskehals??

Hej. Jeg har en virkelig lav FPS i spil og crasher hel tiden. Jeg ved ikke hvike ting som skal opgraderes for at det bliver bedre. Jeg har hørt om begrebet "Flaskehals" og det er muligvis det der er problemet. Jeg har selv overvejet at det er min processer der skal opgraderes.

Specs:
Grafikkort: nvidia geforce rtx 2060 super
Processer: Intel Core i3-8100 CPU 3.60 GHz
RAM: 16 GB
Skærm: 1920 x 1080 144 Hz
Motherboard: AsRock H310CM-HDV
Avatar billede Slater Ekspert
16. april 2020 - 12:38 #1
CPU'en er klart dårligere end grafikkortet relativt set, men burde ikke give "virkelig lav fps" i de fleste spil. Samtidig bør en smule sløv hardware ikke give crashes. Det kunne godt tyde på fejlen var et helt andet sted.

Hvilke spil drejer det sig om, i hvilke indstillinger, og hvad betyder "virkelig lav fps" for dig? Er crashes bare CTD uden fejlbeskeder?
Avatar billede marc873a Juniormester
16. april 2020 - 18:39 #2
Hovedsagligt er det Fortnite og Call of Duty: MW der kører 50 og 70 FPS på lidt over middel Grafik. I Fortnite får jeg: Video Driver Crashed And Was Reset Make Sure Your Drivers Are Up To Date og i COD er det CTD
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2020 - 19:07 #3
Et måske lidt dumt spørgsmål, men er du sikker på, din skærm er koblet til dit RTX 2060 kort og ikke bundkortets/CPU-ens grafik?

Er det en færdigsamlet PC, du har, eller er der blevet udskiftet/opgraderet dele? Jeg kan ikke helt forestille mig, at en PC med en  i3-8100 vil blive leveret med et RTX 2060 super grafikkort? Eller tager jeg fejl?
Avatar billede marc873a Juniormester
16. april 2020 - 19:43 #4
Der findes ingen dumme spørgsmål:) men jeg er sikker på at den er koblet til mit grafikkort jeg har opgraderet nogle af mine dele
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2020 - 19:48 #5
Hvad var der i den oprindelige computer, og hvad har du opgraderet?
Avatar billede marc873a Juniormester
17. april 2020 - 10:19 #6
Det er en computer jeg har fået og indtil videre har jeg udskiftet mit gamle grafikkort der vist nok var en geforce 870
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2020 - 11:02 #7
Kan du fortælle os, hvilken PSU (strømforsyning), der sidder i din computer? Jeg har på fornemmelsen, den måske er for svag til at trække din RTX 2060 Super.
Avatar billede marc873a Juniormester
17. april 2020 - 13:03 #8
Cooler Master Masterwatt lite 700 230V
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2020 - 17:54 #9
Ok, så burde der være strøm nok til den computer :-)

Afinstallerede du alle gamle Nvidia-drivere, før du installerede driveren til dit RTX 2060?

Men, jeg undrer mig stadig en smule, for jeg er meget tæt på 100% sikker på, at den Cooler Master Masterwatt lite 700 ikke er den oprindelige strømforsyning til en computer med en  i3-8100 og et Geforce 870-kort ;-)
Avatar billede marc873a Juniormester
17. april 2020 - 19:50 #10
ja,

Den er bygget fra bunden;-)
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2020 - 20:25 #11
@ marc873a.

Jeg har stillet dig flere spørgsmål for at prøve at hjælpe dig med at løse dit problem. Du har svaret med halve eller ufyldestgørende svar, som hverken hjælper mig eller andre, som er villige til at hjælpe dig.

Så, for at sige det kort, jeg gider ikke bruge mere tid på dit problem. Tag din computer med til et værksted, hvor du skal betale 500 kroner pr. time for måske, måske ikke, at få løst det.

Held og lykke med projektet :-)
Avatar billede marc873a Juniormester
17. april 2020 - 21:25 #12
@ Milter

Taber
Avatar billede marc873a Juniormester
17. april 2020 - 21:31 #13
^ fejl

Hvad har du da mere brug for at vide
Avatar billede marc873a Juniormester
26. april 2020 - 19:35 #14
@ milter
Undskyld.
Avatar billede milter Ekspert
27. april 2020 - 19:31 #15
Apology once more accepted :-)