Avatar billede Dorthe Praktikant
16. april 2020 - 21:49 Der er 3 kommentarer

Overførsel af Dvd til ekstern harddisk

Hej
Jeg skal have en masse Dvd film (som oprindeligt er overspillet fra private videooptagelser) over på min eksterne harddisk.
1.Opbevarer I ikke jeres gamle filmoptagelser på ekstern harddisk eller er det bedre med en sky konto (har Google foto)

2.Hvilket program bruger I til overførsel, kan se, at der er en del programmer som frit kan downloades, men er de forældede? Hvad anbefaler I og hvordan gør man? Det er første gang, at jeg skal gøre dette.

Mvh Dorthe
Avatar billede puren Ekspert
16. april 2020 - 22:26 #1
1. ville bruge en sky og så smide 2-3 kopier af samme fil så du har 3 mapper i skyen "orginal" "kopi1" og "kopi2"

2. DVDfab https://www.dvdfab.cn/
Avatar billede kurtba Ekspert
16. april 2020 - 22:35 #2
Du skal først tage stilling til, om du vil bevare filmene i originalformatet, eller om de skal konverteres  til et andet format, samtidig med at de overføres til lageret.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. april 2020 - 22:41 #3
Hvis de er lavet som DVD skiver der kan afspilles i en almindelig DVD afspiller ville jeg nok gemme den som Iso filer som du derefter mounter som virtuelle DVDer. Du sparer så konverteringer og bibeholder den kvalitet du har. Om ønsket kan de så let skrives tilbage som DVDer.