Avatar billede KBS Praktikant
23. april 2020 - 10:30 Der er 5 kommentarer

C5 - overfør forslag

Hej.

Jeg ønsker at tilføje et felt under overfør forslags billedet.

Jeg kan dog ikke finde frem til den under generelt>udviklingsmenu. For det er jo ikke et kartotek som sådan.

Nogle der ved hvilken type jeg skal ind under?

På forhånd tak,

Kevin.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
23. april 2020 - 10:44 #1
Hej Kevin,

Hvor er du henne i C5 ?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
23. april 2020 - 10:53 #2
Hvis det er i Lager / Periodisk hedder kartoteket  'InvenReqTrans' og der anvendes en temporær fil til at flytte forslag med.  Denne hedder 'TmpFrmVirtual'.  Dette kartotek er generelt, så lad være med at ændre på dette, men kig i stedet om der er ledige felter i kartioteket som du kan bruge.

MVH
ADDCON
Peter
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
23. april 2020 - 10:56 #3
Davs igen,

Kiggede lige i koden.  På FORMEN for forslag kan du kigge i triggeren 'USRKEY1', her kan du se hvordan posterne overføres til indkøb via førnævnte kartotek.

MVH
ADDCON

Peter
Avatar billede KBS Praktikant
23. april 2020 - 13:04 #4
Hej Peter,

Det giver rigtig god mening at der bliver lavet en temporær fil, for den går jo ind og filtrerer i InvenReqTrans efter værdier i de forskellige kolonner. Har fundet formen InvenProposals i udviklingsmenuen, som åbner overfør forslag. Dog får jeg følgende besked når jeg prøver at rette i formen (og også når jeg åbner store dele af de andre funktioner i udviklingsmenuen): "Du har forsøgt at starte et værktøj, der ikke er en del af den nuværende Windows version". Derfor kan jeg ikke komme til at se "USRKEY 1"

Jeg ønsker at få et indkøbs rekvisitionsnr. op i overfør forslag, så det skal som sådan ikke være et felt der skal noteres i, mere et opslag i indkøbskartoteket (har mere eller mindre koden til at få det frem). Det er bare hvilken jeg skal skrive det i, formen (InvenProposals) / det midlertidige kartotek (TmpFrmVirtual).

Jeg takker mange gange,
Mvh. Kevin
Avatar billede KBS Praktikant
23. april 2020 - 13:15 #5
Ah, jeg skulle bare åbne consol versionen for at få adgang til udviklingsmenuen. Så det er egentlig kun det spørgsmål ang. form/kartotek der er aktuelt