Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
24. april 2020 - 17:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

create a card

Jeg har dette program som er rigtig godt til at lave indbydelser og lignende med, men det vil kun installeres på 32 bit versioner, er der en mulighed for at få det til at køre på 64 bit?
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. april 2020 - 18:18 #1
Jeg mener ikke, at der er noget til hinder for, at et 32 bit program kan køre under 64 bit. Derimod er dette modsatte ikke muligt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. april 2020 - 18:20 #2
Avatar billede falster Ekspert
24. april 2020 - 18:29 #3
Som Erik skriver. Og der sker næppe noget ved bare at prøve at installere det.

Hvad er det for øvrigt præcist et program?

(Når man googler "create a card" er de fleste hits online-løsninger.)
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. april 2020 - 19:48 #4
Jeg har et program der kom frem i 1999 til fremstilling af alle mulige etiketter inkl. CD-labels. Dette har jeg anvendt siden 2001 hvor jeg købte min første pc med Windows ME. Derefter havde jeg Windows XP, så Vista, derefter Windows 7, Windows 8/8.1 (som jeg hurtigt skippede) og nu Windows 10. Udgaverne af Windows 7, 8/8.1 og nu Windows 10, alle i 64 bit versionen, kørte/kører perfekt med dette "oldnordiske" program. Ganske vist skal der et par "cowboytricks" til under installationen, men så kører det også perfekt. Det er godt gået af et program der er 21 år gammelt :-)
24. april 2020 - 20:24 #5
Lad mig supplere:

Jeg kører (omend sjældent nu)  - Delphi 4 som er ÆGTE 32 bits // NU er det Delphi 7 som er /var forberedt for 64 bits.  Og det eneste jeg oplever, er at jeg kun kan gemme filer / programmer i forud præparerede (skrive/læse tilgangen) biblioteker. Men tager jeg højde for dette er der INGEN problemer overhovedet.

KR
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
24. april 2020 - 23:40 #6
Tak for svar, jeg har installeret programmet, men det vil ikke installere programmet som er, Create a Card Gold 2 fra 1998, det er udviklet af Micro Grafx, jeg har opdaget at det er et 16 bit program, det kørte fint i windows 7 32 bit, men åbenbart ikke i windows 10 64 bit.
Avatar billede falster Ekspert
25. april 2020 - 00:24 #7
25. april 2020 - 14:07 #8
Hej

fik en tanke / ide og begyndte at tænke  (og det er farligt - det giver yderligere ideer !  og så fremdeles !  (hehe) )

Har du prøvet umíddelbart efter instllation, men før FØRSTE KØRSEL at ændre SKRIVE/LÆSE - rettighederne for aktuelle bibliotek.  Samtidig kan du osgå ændre "vilkårerne" for, hvordan programmet skal køre. Sæt "operations-modus" (hedder noget andet i Windows - ) som f. eks. win 3.11    .

(jeg er på en fremmed maskine nu, hvor jeg ikke får lov til dette af systemet (ikke administrtor) men kan en anden vise dig dette (da jeg er ikke hjemme før meget sent i aften/ nat .

KR
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2020 - 16:59 #9
Hej falster, jeg er i gang med at installere programmet, men i slå windows funktioner til eller fra har jeg ikke Legacy Components og NTVDM, jeg kan se
dem på min iPad, men ikke i min windows 10 64 bit
Avatar billede falster Ekspert
25. april 2020 - 17:59 #10
I en dansk Windows 10 hedder det ikke "Legacy", men "Ældre komponenter" - nederst på listen.

Det hjælper vist desværre ikke så meget. Når jeg tjekker, er der kun "DirectPlay", intet NTVDM.

De Ældre komponenter kan MS når som helst (ved W10-opdateringer går jeg ud fra) tilbagekalde.

Der ser ud til at være en anden mulighed her:

http://www.columbia.edu/~em36/otvdm.html

Men jeg synes, at det ser noget langhåret ud!
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. april 2020 - 18:05 #11
#6  jeg har haft samme problem også med et  MicroGrafx program ( picture publisher 8) -
64 bit kan afvikle 32 0g 64 bit.
32 bit kan afvikle 32 0g  16 bit
og mon ikke 16 bit kan afvikle 16 og 8 bit ?

Måske  kan det fikses med en emulator men det er ikke noget jeg kender til.

En parallel installation med to styresystemer på samme maskine eller at lave en 32 bit wintogo installation på ektern harddisk eller usb stik.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. april 2020 - 18:59 #12
En  parallel installation, såkaldt "Multiboot" virker rigtig godt med programmet i linket herunder:

https://neosmart.net/blog/2015/easybcd-2-3/

Har selv tidligere brugt det til Windows 7 og 8/8.1
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2020 - 19:46 #13
Hvis ikke noget af det i foreslår virker har jeg jo den mulighed at oprette en virtuel maskine og installere Windows 7 32 bit, men det er nok nemmere at finde et andet create a card program, men tak for Jeres forslag.
Vh. Jørgen Andersen
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. april 2020 - 20:04 #14
Det kan efterhånden være risikabelt at installere Windows 7, på grund af opdateringerne ophørte 14. januar 2020.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4057281/windows-7-support-ended-on-january-14-2020
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
25. april 2020 - 20:50 #15
Ja, det har du ret i, men jeg har heller ikke tænkt mig at gå på nettet med Windows 7.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. april 2020 - 21:07 #16
Jeg er ikke sikker på om ikke der alligevel er en risiko, men det er der sikkert andre her på eksperten der ved mere om. Der er jo altid nogle IT-kriminelle der lurer efter et hul hvor de kan smutte ind og gøre skade.