Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. april 2020 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Webside med Visual Studio 2019

Blot et opklarende spørgsmål:

I tidligere versioner af Visual Studio har - jeg i hvert fald - haft en samling samhørende .aspx og .aspx.vb filer på min lokale pc og når de skulle køres på en server, så har jeg en til en uploadet filerne en til en til serveren og så har det kørt.
Med 2019 kan jeg se, at der er en bin-folder indeholdende en MinWebside.dll fil i. Når jeg kører webapplikationen i VS2019, så ændres denne .dll og det er herefter nødvendigt at uploade denne MiWebside.dll til serverens bin-folder, da det nu åbenbart er den fil, der styrer 'løjerne' på serveren. Det virker altså som om det er helt ligegyldigt med .aspx/aspx.vb filerne på serveren, MEN hvis man sletter dem på serveren, kommer der fejl, så de skal åbenbart være der.

Det der undrer mig er: har man en lille app på sin lokale pc og uploader .dll og aspx/.aspx.vb til serveren, så kører det fint på både den lokale pc og på serveren. Hvis man nu sætter en tredje knap på i sit lokale miljø, kører F5 og uploader KUN MinWebside.dll til serveren, så kører det også fint med 3 knapper på serveren, men .aspx/.aspx.vb på serveren indeholder jo kun 2 knapper, så hvad er formålet med denne uoverenstemmelse?

På forhånd tak for input!
Avatar billede keysersoze Guru
25. april 2020 - 18:04 #1
dll'en er den compilede, altså byggede, kode fra dine vb-filer mens dine aspx-filer, primært, er din markup med en reference til din kode. Du kan, og bør, nøjes med at uploade dll og aspx. Hvis du laver ændringer til .vb og compiler skal du uploade .dll men laver du bare ændringer bare i .aspx er det for det meste tilstrækkeligt at uploade den.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. april 2020 - 18:49 #2
Mange tak for din gode forklaring - det virker perfekt og jeg ser systemet!!