Avatar billede helge.la Novice
26. april 2020 - 15:23 Der er 6 kommentarer

Vedr Outlook

Hej
Nogen der ved hvordan jeg finder 5 mail  i en mappe jeg har oprettet hvor den viserr (5) med blåt, nogen der ved hvor/hvordan man kan finde dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2020 - 15:41 #1
Der må være tale om fem ulæste mails, formoder jeg.

Jeg har fundet noget der forhåbentlig kan hjælpe dig:

https://www.youtube.com/watch?v=yaloo4MyokI
Avatar billede komsam Juniormester
26. april 2020 - 15:54 #2
Jeg havde nogle mapper som blev oprettet og fundet: Ind i outlook helt ovre til venstre under indbakke, sendt post, kladder, slettet post så kommer et mellemrum  herefter mappe, kalender, kontaktpersoner, flagmarkeringer og så kommer der nogle mapper som kunne være dem du søger.
Avatar billede helge.la Novice
26. april 2020 - 16:42 #3
Tak for jeres forslag komsam og Erik hg, men det hjalp desværre ikke jeg skal jo vide lidt om hvad det er jeg skal søge efter ikke, for at bruge funktionen  ellers en god forbedring outlook har lavet. tak for hjælpen til det.:)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2020 - 19:56 #4
Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe. Jeg har selv haft problemer med Outlook (2019), men der var en bruger her på eksperten, der var så venlig at hjælpe mig med at få mine forsvundne filer reddet. Det gjorde han vha. fjernsupport, og nej, det var ikke et IT-firma, men en hjælpsom sjæl :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
26. april 2020 - 22:29 #5
Nu findes der jo mange forskellige Outlook versioner, så du burde have skrevet hvilken  version du har, da der kan være stor forskel på hvordan de virker.
Lige et afklarende spørgsmål. Den mappe du vil finde de pgl. mail i, er den tom, eller er der mange mails, så du bare skal have identificeret dem, som står som ulæste?
I Outlook 2013 f.eks. ( og nok andre versioner) kan man ved at kigge en mappe i gennem hurtigt finde de ulæste, idet der er en blå lodret streg til venstre i de mails, som er ulæste, og derudover er 2 linie i mailen (emnefeltslinien) skrevet med blåt.
Derudover er der en anden metode som også virker i outlook 2013 og formentlig i andre versioner.
Tryk på menuen Mappe foroven.
Ude til venstre får du så bl.a. muligheden for at trykke på "Ny søgemappe".
Når du har gjort det får du så mulighed for at vælge, hvad der skal være i den nye søgemappe. Det øverste punkt er "ulæste Mails", så det vælger du.
Så opretter den en mappe, som hedder Søgemappe og i den vil du kunne se alle ulæste mails.
Ulempen ved denne metode er dog, at den tager ulæste mails fra alle dine mapper og blander sammen i den nye mappe, så hvis du i andre mapper har ulæste mails liggende, bør du læse dem først eller få dem markeret som læst, inden du bruger dette trick.
Men ellers er det en hurtig metode til lige at finde ulæste mails blandt mange andre.
Avatar billede helge.la Novice
28. april 2020 - 20:08 #6
Hej Kurtba
Tak for svaret  nu kan jeg ikke tage et skærmprint og vise dig, men det er mappe jeg har lavet under indbakken til at gemme billetter på , dem jeg kunne huske kunne jeg søge frem der stod (9) med blot i højre side nu står der (5) jeg har prøvet at gemme en fiktiv mail på mappen og den øger tallet men der er stadig ingen at se.
men pyt tror jeg fik fat i de vigtigste.
god aften :)