Avatar billede kristine Juniormester
28. april 2020 - 14:42 Der er 10 kommentarer

Kopiering

Jeg har forsøgt at kopiere, efter en simpel model, men det vil ikke lykkes. Er der en der har et bud på en let hurtig løsning. Min PC skal tilbagestilles til fabriksindstillinger - og da er det vel bedst at kopiere, så data ikke mistes.

Jeg har problemer med AD Blocker og kan ikke åbne e-post.

Håber en har et godt bud
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2020 - 15:44 #1
Måske kan denne video hjælpe?
https://www.youtube.com/watch?v=0xA1nFEiTd0
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2020 - 15:59 #2
Man kunne prøve at lave en "In Place upgrade" der installerer Windows om og du beholder filer og programmer.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Er problemet kun på browseren?
Du skriver adblock og E-post. Post kører det som webmail?
Avatar billede kristine Juniormester
29. april 2020 - 09:27 #3
Tak for rådene

Jeg ved ikke om problemet kun er på browseren.

M.h.t. e-post, forstår jeg ikke helt spørgsmålet, har aldrig hørt at dette kan køre som webmail- vil du forklare, tak
Avatar billede kristine Juniormester
29. april 2020 - 17:30 #4
Vedrørende video,erne kan jeg ikke nå at se hvad der sker, så det er opgivet.Det må da være muligt at kopiere over til en harddisk-USB nøgle eller hvad ??

Ad blocker kan slet ikke lade sig gøre på min PC, efter anvisninger. Har forsøgt med 3 browsere  og i disse oprtæder Ad blocker ikonet ikke, hvordan kan det mon være.
Nogen bud ??
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2020 - 17:38 #5
En adblock skal hentes til browseren. Den er ikke installeret fra start af. Man skal i tilføjelser (udvidelser i nogle browsere) og søge på den adblock man vil bruge.
Web mail er hvor du på din browser logger på din udbyders mailbakke på nettet (webmail)
Bruger man ikke webmail kan man have installeret et program til at hente fra webmailen. Kan være Microsoft Outlook eller Mozilla Thunderbird eller Mail der er i Windows 10
Avatar billede ovec Juniormester
29. april 2020 - 23:22 #6
Du skriver:
Jeg har forsøgt at kopiere, efter en simpel model

Skal det forstås således at du ville gendanne PC en som den var for en evt .kort periode siden?
I så fald kunne du jo prøve at lave en systemgendannelse  - hvis denne funktion er sat til I PC en
Hvis du vil prøve denne model - sig til så skriver jeg hvordan - denne gendannelse tager et par minutter
Avatar billede kristine Juniormester
30. april 2020 - 09:37 #7
Ja, den skal tilbage til fabriksindstillinger og jeg fik at vide, at filer skulle kopieres for ikke at gå tabt.
Nu ved jeg ikke om systemgendannelse er sat i funktion i PC.

Du må meget gerne skrive hvordan dette gøres, tak
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2020 - 10:54 #8
Skal du beholde pc når den er nulstille?  Hvis du skal beholde den så vil #2 installere Windows om og du kan vælge at beholde programmer og personlige filer. Men generelt er det altid godt at have backup af private. Og helst 3 steder :)
Avatar billede ovec Juniormester
30. april 2020 - 14:22 #9
Hej Kristine
Så er der den med Systemgendannelse - du skal selv trykke på Enter (det skriver jeg ikke)
Nede i venstre hjørne i skrivefeltet skriv: gend
Tryk på opret et gendannelsespunkt - der kommer op i resultatfeltet
Tryk på Systemgendannelse - det øverste resultatfelt
Evt. marker et andet gendannelsespunkt
I rammen der kommer frem: Gendan systemfiler - tryk på næste
Marker feltet nederst til venstre: Vis flere gendannelsespunkter
Nu har du alle de gendannelsespunkter du kan anvende
Marker den linje - datoen da maskinen virkede som den skal
Tryk på næste
Og så færdiggøres den sådan set selv gendannelsen - den slukker og genstarter og så skulle den være gendannet  til den tilstand som du har valgt datoen på. Altså da den virkede som den skulle.

Ovennævnte kan du naturligvis kun bruge hvis Systemgendannelse er sat til - hvis den er slået fra kan du ikke gøre noget - det kan også være at den mængde plads den er justeret til er så lille at den dato den oprindeligt er sat  er for sent til at du kan finde den dato du gerne vil gendanne fra.

Det er noget du skal huske at når den engang kører igen - så skal den justeres til at kunne gemme i en længere periode - altså flere gange -  det er en slags forsikring

God fornøjelse - jeg håber du får den til at virke
Avatar billede ovec Juniormester
30. april 2020 - 14:25 #10
Jeg glemte måske lige at sige - når du laver ovennævnte Systemgendannnelse  - er alle filer gemt