Avatar billede Haider Novice
29. april 2020 - 17:44 Der er 9 kommentarer

Ændre vba kode

Hej

Er der nogen som kan lave en ny vba kode med udgangspunkt i denne her. Den skal kunne gøre det samme som den nuværende vba kode, men må ikke være en kopi:

Sub ()

    Dim inddatStationsnummer As Double
    Dim inddatPostnummer As String
    Dim inddatLandekode As String
    Dim inddatStationsleder As String

    Dim numKendteStationer As Double
    Dim kendteStationerTaeller As Double
    Dim fundetStation As Boolean
    Dim naesteStation As Double
    Dim svarFraBruger As VbMsgBoxResult

    Dim stationStationsnummer As Double
    Dim stationPostnummer As String
    Dim stationStationsleder As String

    inddatStationsnummer = Worksheets("Inddatering").Range("E5").Value
    inddatPostnummer = Worksheets("Inddatering").Range("E6").Value
    inddatLandekode = Worksheets("Inddatering").Range("E7").Value
    inddatStationsleder = Worksheets("Inddatering").Range("E8").Value

    If (Worksheets("Stationskartotek").Range("A2").Value <> "") Then
        numKendteStationer = Worksheets("Stationskartotek").Range("A1").End(xlDown).Row
    Else

    numKendteStationer = 1

    End If

    naesteStation = numKendteStationer + 1

    fundetStation = False

    For kendteStationerTaeller = 2 To numKendteStationer
        stationStationsnummer = Worksheets("Stationskartotek").Cells(kendteStationerTaeller, 1).Value
        If (stationStationsnummer = inddatStationsnummer) Then
            fundetStation = True
            stationPostnummer = Worksheets("Stationskartotek").Cells(kendteStationerTaeller, 2).Value
            stationStationsleder = Worksheets("Stationskartotek").Cells(kendteStationerTaeller, 4).Value
            Exit For
        End If
    Next

    If (fundetStation) Then
        If (stationPostnummer <> inddatPostnummer Or stationStationsleder <> inddatStationsleder) Then
            svarFraBruger = MsgBox("Oplysningerne stemmer ikke overens. Vil du opdatere?", vbYesNo + vbCritical)
            If (svarFraBruger = vbYes) Then
                Worksheets("Stationskartotek").Cells(kendteStationerTaeller, 2).Value = inddatPostnummer
                Worksheets("Stationskartotek").Cells(kendteStationerTaeller, 4).Value = inddatStationsleder
            Else
                Worksheets("Inddatering").Range("E6").Value = stationPostnummer
                Worksheets("Inddatering").Range("E8").Value = stationStationsleder
            End If
    Else
        Worksheets("Stationskartotek").Cells(naesteStation, 1).Value = inddatStationsnummer
        Worksheets("Stationskartotek").Cells(naesteStation, 2).Value = inddatPostnummer
        Worksheets("Stationskartotek").Cells(naesteStation, 3).Value = inddatLandekode
        Worksheets("Stationskartotek").Cells(naesteStation, 4).Value = inddatStationsleder
    End If
End Sub
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2020 - 18:06 #1
den skal kunne det samme, men må ikke være en kopi (=det samme)
Hvad vil du have den skal kunne fremover som nyt?
Avatar billede Haider Novice
29. april 2020 - 18:32 #2
Den skal ikke kunne noget nyt fremover. Den skal kunne præcis det samme, men må ikke være en kopi. Dvs den skal omskrives.
Avatar billede tjp Mester
29. april 2020 - 19:01 #3
Omskrives? Hvorfor om man må spørge?
Avatar billede Haider Novice
29. april 2020 - 19:03 #4
For at se hvordan en alternativ vba kode som gør det samme kan se ud.
Avatar billede store-morten Ekspert
29. april 2020 - 19:11 #5
For at skolelæreren ikke kan genkende koden 🙄
Avatar billede Haider Novice
29. april 2020 - 19:28 #6
Øh er du blevet spurgt?
Tak for en ligegyldig kommentar.
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2020 - 19:54 #7
For at skolelæreren ikke kan genkende koden ;-)
Avatar billede terry Ekspert
29. april 2020 - 19:55 #8
Avatar billede Haider Novice
29. april 2020 - 20:00 #9
Et tidligere opslag som du linker til hvor jeg også sort på hvidt skrev at jeg ville have lavet nogle opgaver. Men det skriver jeg ikke denne gang, eftersom der ikke er tale om en opgave, men blot hvordan vba'en ellers kunne se ud.