Avatar billede Paulius Novice
30. april 2020 - 10:39 Der er 5 kommentarer

Outlook - få outlook til at melde fejl hvis mail ikke opfydler krav

Kære alle

Ville det være muligt at opsætte en mail konto, at hvis de mails der bliver sendt til den mail, ikke indeholder en PDF fil eller indeholder flere filer end en PDF fil.
så ville mailen automatisk blive videresendt til en anden mail?

jeg har nemlig en mailkonto, hvor der kun må sendes mails som kun indeholder en PDF fil :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. april 2020 - 11:29 #1
Køre du Outlook 365 eller hvad anvender du?
Avatar billede Paulius Novice
30. april 2020 - 11:52 #2
ja outlook 365
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. april 2020 - 13:22 #3
Har du kigget under opsæt regel?
Avatar billede martens Guru
30. april 2020 - 14:27 #4
Den regel gad jeg sgu godt se ;o)

if attached.files = NULL  OR attached.files ( if extension = PDF ) > 1 then FORWARD mail to ANOTHERACOUNT

Jeg tror IKKE det kan lade sig gøre..  Arbejder selv både med Outlook mod Exchange samt Outlook standalone ( connected mod IMAP / Exchange )

du kan checke på om der vedhæftede filer samt sætte kriterier på størrelsen af disse filer-  IKKE filtypen.
Så skal der stå noget specifikt i f.eks. Emne og være vedhæftede filer.. men antallet af filer, kan du ikke sætte regler for..

mvh martens
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. april 2020 - 14:40 #5
>Martens
Det var også bare om en simpel regel kunne løse opgaven. Kunne jo tænkes det var nok kun at kontrollere om vedhæftet fil eksistere.

En ting er teori. En anden er praktsis.