Avatar billede danni2501 Mester
02. maj 2020 - 09:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgangskoden kan ikke opdateres...

Hej eksperter
Min nevø har startet sin pc op her til morgen og der hvor han normalt taster sin kode skal han nu skifte kode.
Problemet er at den ikke vil acceptere en ny kode og kommer med teksten:

Adgangskoden kan ikke opdateres den værdi der er angivet for den nye adgangskode opfylder ikke domænets krav til længde kompleksitet eller regler om tidligere anvendte adgangskoder.

Skærmbilledet ligner dette problem: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/unable-to-update-the-password-the-value-provided/ed028d6a-c5c3-4b50-8ef2-caab1772a01e.

Vi har prøvet at lave en ny kode på8 tegn som indeholder både små og store bogstaver og tal. Den gamle de havde lavet var på bare fire tal.

What to do?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2020 - 10:41 #1
Har den været rigtigt lukket ned? Prøv at tage allt strøm fra  også batteri hvis bærbar hold startknappen inde i 30Sec. gen monter strøm og prøv igen
Avatar billede Jan Seniormester
02. maj 2020 - 11:33 #2
du skal bruge store + små + specialtegn

orgX465$3x er et eksempel
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2020 - 12:50 #3
Er du online?
er der andre muligheder?
https://ibb.co/3zTbQ3g
Avatar billede perwolf Forsker
02. maj 2020 - 13:28 #4
I stedet for komplicerede sammensætninger af adgangskoden, som beskrevet i #2, så lav en lang adgangskode, som er nem at huske.

Tag f.eks. den første linie fra en børnesang: Denlillenisserejste! eller SedenlilleKattekilling?
Det er i eksemplerne herover 20-23 tegns adgangskoder, som vil tage rigtig lang tid at knække, men er meget let at huske, både for børn og voksne.
Avatar billede perwolf Forsker
02. maj 2020 - 13:44 #5
Med hensyn til adgangskoden, er hans profil på PC'en en lokal profil eller er det en Microsoft-indlogning?

Hvis det er en lokal profil, så burde der ikke være nogen problemer med at lave en hvilken som helst adgangskode, bare den følger denne vejledning: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/security-policy-settings/password-must-meet-complexity-requirements
Hvis det er en Microsoft-indlogning: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026406/microsoft-account-how-to-create-a-strong-password
Avatar billede danni2501 Mester
02. maj 2020 - 16:05 #6
Det blev løst med en ny adgangskode med hjælp fra sidste link. Tak for alle svar.